FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Givetvis vill folk oftast inte betala om de inte behöver. För att folk ska vilja betala måste leverera ett mervärde och de har musikindustrin inte kunnat göra jämfört med fildelningsnätverken. Spotify har ju kraftigt begränsat sin gratisvariant nu så det är nog inte så många aktiva användare kvar där. Sedan var det ju reklamfinansierat så helt gratis kan man ju inte riktigt säga att det var. Just de här fildelningsfrågorna är en sak som fått många, framför allt unga, att fundera på vår rättssäkerhet och respekten emot lagen har minskat. Det är väldigt dåligt och tråkigt, men så blir det när privata lobbyister får för mycket inflytande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
hur kan du få en gratistjänst som skall kunna lösa fildelningen om det inte ens får vara reklamfinansierat? Citat:
Dock instämmer jag till fullo att det är oerhört tråkigt att främst de unga tappar förtroendet för rättsväsendet pga detta... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det finns väldigt många mervärden tycker jag. Alla låtar finns där bara ett klick iväg. Du slipper ladda ned och spara låtarna innan du kan lyssna på dem. Eller ännu värre gå till skivaffären, köpa skivan, bära hem den och sätta den i skivspelaren. Ska du byta låt måste du oftast byta skiva i skivspelaren. Vill du ha musiken i en portabel musikspelare måste du först rippa in låtarna på datorn och sedan kopiera över dem. Du slipper hela processen med att hantera dina mp3-filer. Kopiera över dem mellan datorer och mp3-spelare och ta backup om det är viktigt. Med spotify har du dina spellistor vart du är om du är inloggad och du behöver bara lägga till en låt en gång för att du ska ha den på alla dina enheter. Bara detta är mervärden som många hade betalat för även om det fanns obegränsad tillgång till gratis musik helt lagligt. Citat:
Citat:
Citat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Sedan är det ju onekligen lite märkligt att många av de som talar sig varma för fri fildelning även gillar Spotify. Det är en affärsmodell som ger mer pengar till de fyra "giriga" majorbolag som redan dominerar marknaden och ännu mindre till artisterna.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Jag betalar gärna för en bra tjänst som skapar mervärde för mig. Vad är det som är konstigt med det? Fri fildelning handlar om något helt annat, men det kanske vi inte ska ta upp här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Men, visst är Spotify en i grunden utmärkt produkt. De hade aldrig nått dit de är idag annars. Deras framtid är nog trots detta ändå ganska osäker. Allt och inget kan hända i den branschen.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-21 klockan 16:46 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|