FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
tartareandesire; jag läste för några år sedan en intressant krönika i en engelsk tidning med liknelsen till vatten.
När det kom rinnande vatten i kranen trodde många att det inte gick att sälja vatten på flaska längre, trots det ökar försäljningen av buteljerat vatten alltjämt. För de små aktörerna är fildelningen positiv. Exempelvis Metallica sägs ha kommit dit de är idag mycket tack vare att deras musik spreds på det sättet.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jämförelsen med vatten haltar också rejält. De flesta vill ha kallt vatten även på sommaren och det är främst på resande fot man köper flaskvatten. Få har med sig en kran kopplad till vattennätet och inte många vill ta vatten från en allmän toalett ![]() Edit: Det där jag skrev om vattnet var ju mest flum utan mening, vet knappt vad jag menade ![]() Om vi vill ha samma modell för musik och film som för vatten så skulle vi tassa in på kommunistisk mark och en väldigt märklig lösning där vi ska dela ut statliga eller kommunala medel till musiker beroende på olika parametrar. Visst är det en fin tanke men det funkar aldrig i praktiken. Det finns redan statligt stöd till musiklivet på flera olika plan och det är nog helt okej även om alla alltid vill ha mer.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-16 klockan 15:36 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|