Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Radiotjänst har skickat en "blufffaktura" till mig

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-03-01, 11:38 #41
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Kan du inte berätta för oss outbildade i vilken värdsdel Indien och Pakistan finns?
Skrev lite snabbt, det jag menade var flesta var från Sydostasien eller möjligtvis från öst som jobbade i butiker.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-01, 17:02 #42
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Men om du läste lyfte jag fram Dubai som ett bra exempel på där folk får ta sitt eget ansvar, där staten inte tar ut någon skatt och du får betala för det du behöver själv.

Samtidigt staten använder sina pengar för bygga infrastruktur för landet ska utvecklas på den biten.

Och genomsnitt var jag på väldigt lite på så kallade turist saker, dom fåtal ställen jag var på frågade dom mig om jag var resident. Inte ens personal klassa mig som turist där.

Men håller inte med dig att Dubai i sig skulle vara ett slavland, att folk får jobba hårt visst men det har även gett många möjlighet till arbete med.

När du säger förtryck hur menar du då? Den allmänna bilden att Islam är förtryck?

Visst att dom kan ha rätt stränga lagar på vissa saker, och som folk i väst ser som helt galna.
Men herregud, reste du verkligen till Dubai utan att märka att det de flesta utom 10-15% araber helt saknar rättigheter om de inte har pengar? Googla lite om migrantarbetarnas behandling i Dubai vet jag. Ioförsig finner du säkert att de flesta seriösa aktörer kallar det "forced labour" istället för slavhandel. Jag menar också att hela livsbilden för migrantarbetarna är största fötrycket, eller ja ... kvinnors (brist på) rättigheter kanske ändå hamnar före. Det är samhällsproblem ... inte religiösa problem.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-01, 17:30 #43

Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Men herregud, reste du verkligen till Dubai utan att märka att det de flesta utom 10-15% araber helt saknar rättigheter om de inte har pengar? Googla lite om migrantarbetarnas behandling i Dubai vet jag. Ioförsig finner du säkert att de flesta seriösa aktörer kallar det "forced labour" istället för slavhandel. Jag menar också att hela livsbilden för migrantarbetarna är största fötrycket, eller ja ... kvinnors (brist på) rättigheter kanske ändå hamnar före. Det är samhällsproblem ... inte religiösa problem.
Eget ansvar = motsvarar även kunna ta hand om sitt eget liv. Alltså ha pengar eller bo hos någon som frivilligt tar hand om dom. Så skulle nog säga personerna i sig inte accepterar landet lag och krav man har som medborgare.

Samma sak som du inte kan gå in i butik i Sverige o förvänta sig ta varor om du inte kan betala för det.

Som migrantarbetare får man självklart acceptera gällande lagstiftning eller praxis till landet med reser till. Accepterar man det inte åk inte till landet då.

Problemet är mer att folk accepterar jobba efter vissa förhållanden och ändå åker till landet.

Kvinnors rättigheter vet jag inte om man kan kalla samhällsproblem eller religion. Då många länders lagstiftning är anpassad sig efter själva religion från början.

Sedan har kvinnor inte så illa som du får det låta i dom länderna, även om det finns problem. Visst på pappret kanske dom har betydligt lägre rättigheter emot väst men betyder nödvändigtvis inte automatisk att alla har ett problem med det.

Sedan finns det så klart värre länder där Islam är extrem nivå på.

Av någon konstig anledning är det alltid fel på landet när folk inte kan ta sitt eget ansvar för sitt liv.

Ingen som vågar säga att det är fel på personerna. Nivå som skapas sätts av befolkningen som accepterar gå till en viss extrem låg nivå.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017