| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
"Jag tycker personligen att TV-avgiften är en styggelse som omedelbart måste avskaffas. (ta in pengarna över skattsedeln i stället)."
Det är väl för att det ska vara skilt från staten man har det som det är nu. Skatt måste man ju betala men tv-avgiften är ju frivillig. (inte tvingar dig att äga en tv) |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Medlem
|
Att säga att Radiotjänst inte bortförklarar sig med Public Service behövs nog lite mer eftertanke... Börja med att titta på vem som äger RT.
Fel ordval kanske, men med snabb eftertanke kan man förstå vad som menas. Behövs inte en geni. Senast redigerad av Vebut den 2014-02-26 klockan 14:11 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Orsaken att politikerna inte (direkt) ska bestämma storleken är att de inte ska kunna påverka innehållet lika enkelt. Sen är frågan om det spelar någon roll i verkligheten. Men syftet med Public service är ett "greater good" på samma sätt som presstöd, dagis eller kulturverksamhet. Alla utnyttjar inte det, men alla är med och betalar för det. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Citat:
Det är bra att det inte ligger på skatten, men i dagens läge är det i princip tvång att betala om du inte lever på stenåldern utan dator och mobil, men vem gör det?! Jag har inte alls något dåligt samvete för att jag inte betalar för jag vet att jag inte nyttjar public service alls trots att jag har avgiftsbelagda enheter. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det finns ganska mycket som man inte utnyttjar men så man betalar för, varför skulle du tv-avgiften vara valbar? |
||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|