FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det hade varit intressant att veta varför Patrik inte bara kallades till förhör per brev. Det verkar vara vanligast.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Xamda: Det kan mycket väl vara så. Via medier och här har vi bara fått läsa Patriks syn på saken. IDG skriver ingenting om APB:s syn på saken. De skriver inte ens att de försökt nå andra parten. Men man får väl anta att det är precis så illa som det verkar vara. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Man har sannolikt inte gjort en vettig undersökning innan, då hade man ju upptäckt att det är ett hostingbolag man träffat på. Man har väl gått på Patrik som person hela vägen - därför blev det husrannsakan hemma hos Patrik och först när Patrik informerade dem om det blev det husrannsakan i datahallen. Känns ju lagom dåligt underbyggt och förberett... Detta är en i alla delar mycket väsentlig fråga för hostingleverantörer. Denna utredning skall bli mycket intressant att följa!
Bara döda fiskar flyter med strömmen. Senast redigerad av Xamda den 2011-11-20 klockan 13:38 Anledning: Tangentbordsdyslexi |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Den första personen är en kompis till min syster. De slog in dörren mitt i natten och stormade in med dragna vapen. Det visade sig att de hade tagit fel lägenhet. Hon lider fortfarande av panikångest efter den incidenten. Den andra personen är en kompis som råkade ut för en falsk anmälan. I hans fall så slog de sönder både port och ytterdörr, knuffade omkull honom och släpade ut honom i handfängsel. Anmälan gällde misshandel, vilket måste anses vara ett allvarligt brott. Men man kan tycka att de borde lagt två minuter på att kontrollera uppgifterna innan de började slå sönder saker och brotta ner folk i deras hem. Väl på polisstationen så släpptes han omgående. Det "roliga" är att jag inte känner någon som blivit överfallen i sitt eget hem av någon annan än just polisen. Polisen-Kriminella 2-0 alltså. Jag hade som yngre stort förtroende för polisen. Men numera blir jag mest nervös av att se dem. Många av dem verkar inte ha någon respekt för vanligt skötsamt folk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Polisen är definitivt inte felfri. Tyvärr följer väl utvecklingen där utvecklingen i resten av samhället. Allt ska vara så billigt som möjligt. Hellre billigt än bra kännetecknar väl dagens politiska klimat och finanskrisen knuffar väl på ytterligare i den riktningen får man anta. Samma sak gäller i mångt och mycket även i näringslivet. Se bara här där många vill ha det billigaste webbhotellet och sedan förväntar sig att få samma kvalitet som på de lite dyrare. Dyrare betyder inte alltid bättre och det finns ingenting ont i att effektivisera och minska kostnader rent generellt men börjar man vända på varje krona och det går till extremer så faller det sällan väl ut.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Notera att jag inte för en SEKUND säger att det var så, utan hur dessa personer uppfattade situationen. Med hänsyn till det anser inte jag det så orimligt att även åklagare då tror att Patrik haft en annan roll än passiv hostingleverantör. Oavsett är det ett intressant fall att följa för oss som jobbar i branschen med liknande verksamhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Citat:
Vi kanske skulle döma folk utan rättegång med för folk tror att personen begått ett brott? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Brotten ska naturligtvis utredas och lika självklart är du en del i utredningen, något annat vore mycket märkligt. Rättegången är en helt annan sak. Ingen här har ens antytt att någon ska dömas utan rättegång...
![]() |
Svara |
|
|