FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är ju det som hänt i Pirate Bay målet och du anser att detta är helt logiskt? Redan nu har man i Sverige visat att ingen integritet finns i den svenska domstolen och ingen proportionalitet i skadestånden, om man nu skulle anta att domen skulle vara rättvis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
din dator blir hackad och allt innehåll blir förstört, Men du har lyckats få tag i ipnr från denna hackare i din moderna brandvägg som har egen backup osv.... du vänder dig nu till dennes Isp och gör en anmälan, dom hånskrattar åt dig och säger, "Nä vi har inga uppgifter om det, sånt skit raderar vi" För min del så ser jag större problem i framtiden än att ev fildelare osv kan åka dit, det kommer leda till en ökning av hacker attacker och ev spam och annat skit i framtiden, Just pga att DOM känner sig säkra på att deras uppgifter sparas iaf inte i Isp´s system. Man får nog se till alla sidor av problemet, Har man inget att dölja så tror jag inte man har ngt att oroa sig över heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men om du blir hackad är det nog en överväldigande sannolikhet att den IP hackaren kom in via är till en proxy (i flera led) eller till en kapad dator, så du lär inte bli mycket klokare ändå är jag rädd *edit stvning ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det är en sluten ftp-site och därmed knappast allmänt tillgängliggörande av upphovsrättsskyddat material. Jag har inte sagt vare sig bu eller bä om dess laglighet, men IPRED var inte tänkt för den typen av ärenden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
jävla tråkig attityd vissa har, är det så jobbigt att någon annan har en annan åsikt än din egen, eller är det jobbigt att denna någon är bättre på att föra fram denna åsikt än du är att föra fram din ?
Att ephone står emot och inte lämnar ut sina kunders uppgifter så lättvindigt tycker jag är skitbra, deras inställning och argument för den är helt rätt, även om den i längden blir ohållbar, om det på 1000 bredbandskunder ska anställas en jurist för att handskas med ärrenden som dessa 1000 kunder genererar så är det självklart något som kommer speglas i prisbilden på dessa tjänster. Men det är självklart att det kommer en lag som tvingar bredbandsleverantörerna att lagra dessa uppgifter, igen, varför är det så självklart att man ska kunna vara anonym på internet ? gäller detta även mobiltelefoner, ska mobiloperatörerna också radera alla loggar om alla samtal, och om ni inte tycker det, varför inte, vad är skillnaderna ? och om ni tycker det, hur placerar ni in tråden om Englas försvinnande och hur "ni" (jag gör er till ett kollektiv) tyckte att Polisen skulle eftersöka henne....alla näringsidkare som är här, ska ni få använda dom IP adresser ni "får in" ?...te.x. om en kund säger sig inte ha gjort en beställning som ni skickat men som kommer i retur.. Sen må det ju vara hänt att en attack eller ett intrång inte kommer från en specifik IP, som kan kopplas till en specifik person, det innebär ju inte att uppgifterna är värdelösa, och detta gäller ju även när man försöker komma åt pedofiler och ekonomisk brottslighet.... Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag hörde någon på radion som representerade ett av företagen som har valt att att inte logga uppgifter. Han hänvisade till att de kunde "avlyssna" en kund om misstanke om brott fanns. Alltså först misstanke om brott, sedan loggning.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|