FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tycker att du har nog för mycket fritid, eller för lite jobb, och sitter och predikar i varje jädrans tråd. Och har du inget att säga så verkar du vilja bara skapa hetare diksussioner, men dumma inlägg. Om du har för mycket tid, borde du kanske gå igenom alla pressbilder du har på en av dina sidor och kanske ta fram alla papper/mail som ger dig behörighet att ha de på din sida. Det finns säkert en och annan du inte har tillåtelse till och därmed bryter mot copyrighten. Dessa skulle göra dig till en jädrans hycklare, som inte lever som du predikar på forumet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jag diskuterar hellre databasoptimering och programmeringsteknik om du vill det men dyker det upp sådana här trådar så tänker jag aldrig låta Piratpartiets anhängare leka utan sällskap.
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Hur många är det inte på wn.se som jobbar hemifrån med internet? Säg att din internetuppkoppling används för att ladda ner en film, en låt eller en bild som är skyddad av upphovsrättinnehavaren. Intresseorganisation som IFPI eller piratbyrån eller en enkel författare vänder sig till domstol för att få ut uppgifter om vem som gjort detta. Nästa sekund står en okänd person utanför din dörr och plockar med sig din dator, usbminne, cd-skickor, hårddiskar för att i lugn och ro gå igenom allt för att säkra bevis. Om Bahnhof och Tele2 kan göra något för att minska den risken så tror jag att många kunder är beredda att göra så för att slippa förhör, husranskan, skadeståndsanspråk, långa utdragna rättsprocesser mm. Sen hur trygg känner du dig med att du kommer få en rättvis rättegång om det är någon som jobbar på provision när han eller hon säkrar bevis för en organisation vars huvudmål är att skrämma folk och statuera exempel. Den här frågan handlar inte om upphovsrätt utan om kunna känna sig trygg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Myapp, jag håller med dig om att man måste värna om rättsskyddet men jag tror och hoppas att risken för sådana övertramp är liten i nuläget, annars måste lagen omarbetas och det tror jag även att alla (eller åtminstone de flesta) riksdagsledamöter är väl medvetna om.
Ifpi har även sagt att de inte vill ge sig på några enskilda konsumenter utan de som bedriver organiserad verksamhet såsom Pirate Bay. Jag arbetar själv hemifrån för det mesta men risken att någon skulle kunna göra det på min internetuppkoppling under en längre tid utan att det upptäcks förefaller vara ganska liten =) Ingen ska givetvis dömas för något brott om det finns rimliga tvivel. Sverige har ett av de bäst fungerande rättssystemen i världen och det är mycket sällan vi dömer oskyldiga individer. Jag tror inte det kommer att förändras på grund av ipred-lagan. Då är den arbetsbörda som ligger på domstolarna idag ett betydligt större hot mot rättssäkerheten.
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||
|
|||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
På tal om inget.. hur går det med Ephone som vägrar o lämna ut uppgifter om det första ipred fallet han som delade ut ljudböcker?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Kan vi inte försöka hålla detta på en vettig nivå i stället? Vi har inga rättsfall än som följd av IPRED, vi kanske skall sansa oss lite i påhoppen? Jag ogillar IPRED, men det är min bestämda övertygelse att vi aldrig fått IPRED om inte det funnits drivor med upphovsrättsbrott att hantera.
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bara ett enda av de tre ipred-ärenden som inkommit till tingsrätterna rör fildelning - och det är en piratpartist som testar hur lätt det är att få ut uppgifter.
Det första är en sluten ftp-site, det andra är ett dataintrång på en företags-ftp som dessutom skedde före 1 april och det tredje är då piratpartisten. Jag hoppas att inte tingsrätterna tillåter missbruk av lagen, i mina ögon är det endast det sista fallet som möjligen bör kunna klara sig igenom nålsögat, men det har ju visat sig att det inte alltid är logiken som segrar.. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|