FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
![]() Så länge du och jag pratar är det självklart ingen som censurerar oss, jag får självklart fortfarande inte avslöja företagshemligheter för dig...men det som skulle vara intressant för den här debatten, isf,men det blir väldigt OT, är vad som händer när du publicerar vad jag säger... Men, iaf, meddelarskyddet är exklusivt för "gammelmedia" (åklagarmyndigheten själva specificerar det till och med med tryckt media). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men vill ni leka "The Blame Game" så kan vi göra det...."tell our lucky contestants what they have won..."...vi kan översätta namnet på leken till "Sanning eller konsekvens" för att det ska bli ännu tydligare.
"Men Tele2´s agerande är bara en konsekvens av IPRED lagen"...."jo men IPRED lagen är ju bara en konsekvens av att folk laddar ner och inte betalar för sig"...."...jo men det gör ju folk bara för att företagen inte producerar dom tjänster som kunderna vill ha..."...."...jo men uppenbarligen måste dom göra någonting rätt annars fanns det ju inget att ladda hem..."...och då kommer det till slut att handla om en "hönan eller ägget" fråga som JAG inte kan se slutar med nånting annat än att "fildelarsidan" förlorar... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det man däremot mycket möjligt kan se är att de som blir datoranvändare idag blir inlärda och uppväxta med att det finns en risk med att ladda ner. Så om en 5 år så har trenden säkert vänt till det positiva för upphovsrättshavare ![]() Dessutom får även du försöka få förståelse för den andra sidan i konflikten annars fortsätter bara dina diskussioner med andra användare ligga på Kalle Anka-nivå. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jodå, absolut går det att säga nej. Problemet är att regeringen inte satt sig på tvären och att lagstiftarna valt en idiotisk tolkning och valt fel metod: civilrättsligt förfarande. Jag kommer aldrig att byta åsikt - brott ska utredas av myndigheter och anklagade ska ha rätt till rättshjälp. Att ta ansvar betyder också att man tar ett medborgerligt ansvar för att alla får möjlighet till en rättvis behandling, det går inte i det här fallet. Pengar styr civilrättsliga mål, det är ofrånkomligt då man som privatperson inte omfattas av varken rättshjälp eller försäkring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag vidhåller att det inte är några som helst problem att hålla sig anonym på nätet, oavsett om man förblir anonym helt enkelt för att man håller sig "under radarn" eller om man söker anonymiteten och skaffar ett mobilt bredband från 4-1 med kontantkort... Är det en åsikt som du har generellt, att civilrättsliga tvister/mål inte ska förekomma överhuvudtaget, eller gäller det specifikt för fildelning ? När det gäller tjänster för att hålla sig anonym på nätet, som man betalar för (t.ex. TPB´s tjänst) så tycker jag det hela verkar oerhört bakvänt, uppgifterna finns ju där, så vad man gör är att man ger TPB en log över allt man gör på nätet, det är lite som att lämna ut sina bankuppgifter till nån främling på stan för att man är rädd för vad banken kan göra med dom uppgifterna... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||