FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"På sajten sålde han mobiltelefoner med Googles operativsystem Android. Men försäljningen blev kortvarig. Efter två månader kom ett brev från Googles ombud i Stockholm, om att han inte hade rätt att använda namnet Googlephone.
Killen säger bl.a till IDG: Först trodde jag inte att det var så farligt och trodde att man skulle hitta en lätt lösning. Det kändes som att det var lite väl seriöst. Jag tänkte att om de var intresserade av domännamnet ifråga så kunde de ju köpt upp det." Läs mer på IDG.se Mer i ämnet hittar du här på WN där en livlig diskussion pågår
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag tycker det nästan är otroligt att Google är så stora som dom är.
Med denna inställning... "Google hävdade bland annat att företaget har rättigheter till alla domännamn som börjar med bokstäverna Google. " |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
I detta fallet var det så uppenbart, ja tror det hade varit lika uppenbart med alla slags GoogleVILKETORDSOMHELST men lite mer tveksamt om det hette ngt med Googlenightequiptment
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Eller: Googlenn.se
Kan ju vara en fan-sida till alla som heter Glenn. Go(o) Glenn liksom!!! Alla heter Glenn i Göteborg! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är dock emot ATF lösningar, att några idioter på IIS ska få avgöra sådant.
Sådana saker bör hanteras i domstol om det skulle bryta mot någon Svensk lag, dock som ett brottsmål då inte massa civilmål. Sedan tycker jag det är så jävla löjligt, låt han ha sin domän och sälja sina saker vafan spelar det för roll. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om allt som inte är direkt olagligt och som inte kan åtalas rättsligt, var "tillåtet", så tror jag att jag skulle vara än mer utsatt från ett företag av Googles storlek.... Sen kan jag också hålla med om att det bara hade varit att låta honom vara...men det är väl bara utöva eran konsumentmakt och sluta använda Google...det har väl sagts ett otal gånger, av många, att Googles storlek kommer att innebära hot... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är i varje fall skönt att McDonalds inte har rätt till prefixet "Mc" enl en dom http://di.se/Avdelningar/Artikel.asp...551§ionid=
som rörde McCurry |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Citat:
|