FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
"Efter fler än 150 anmälningar drog Konsumentombudsmannen grundaren bakom Fordonsvärderingen.se inför marknadsdomstolen. Nu tvingar domstolen sajten att förtydliga villkoren, annars hotas den av vite.
Att många konsumenter felaktigt utgått ifrån att tjänsten är kostnadsfri talar det mycket stora antalet anmälningar. Verket har fått över 150 anmälningar som alla har det gemensamt att konsumenten inte har uppmärksammat att den beställda tjänsten varit avgiftsbelagd, skrev KO i sin anmälan." Källa: DagensMedia.se
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det står ju precis under ok knappen.
syns ju innan man klickar ? Innan man godkänner villkor så trodde jag man skulle läsa dem, och då ser man också priset. nog för jag inte gillar sajten men tycker ändå det framkommer rätt bra ändå hur mycket tjänsten kostar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Generellt sätt har folk blivit bortskämda med saker är gratis, med tanke på allt Google gör, samt de företag som kör gratis och reklamfritt i ett inledningskede för att när de blir stora börja med reklam eller börja ta betalt. Det är få för människor idag som inte inser att saker inte kan vara gratis för att kunna drivas. Jag får faktiskt nästan dagligen email från folk som har skapat något gratis som jag erbjuder och blir upprörda över att dom inte kan få personlig support över telefon utan kostnad :wacko:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Banned
|
Det är ju Trom Brom Srom som ligger bakom Fordonsvärdering... Det är dom som körde snyggast.se i botten och installerade modemkapning på den gamla goda tiden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Nu vet jag inte om de har ändrat något på sidan nyligen? Skulle tro det för jag tycker priserna framgår tydligt. Om inte så tycker jag faktiskt inte att något företag kan hållas skyldigt för att människor är antingen korkade eller icke läskunniga.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kan även tycka att "Pris: 399kr" direkt under en knapp är lite bristfälligt informativt. Bättre att skriva "Värdera bilen här för 399:-" I det här fallet går jag på KO:s linje. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Finns ju i menyn "Priser och villkor" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Konsumenter är ofta väldigt, väldigt ouppmärksamma och man kan ju tycka att "är huvudet dumt får kroppen lida", men här är det uppenbart, tycker jag, att man försöker vilseleda (men ändå stanna inom lagens ramar). Man skulle mycket väl kunnat haft en ordentlig text som informerar om priset tidigare.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet är att stora delen av befolkningen är idioter som borde omyndighetsförklaras, eller förbjudas att använda internet eller vissa ställen.
Finns ju kreditupplysningar, varför får man inte införa idiot klassning med på 1-10 skala där? Problemet är även om du har en stor röd text där det står pris som tar upp 90% av sidan så skulle ändå några idioter ändå inte fatta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag håller med ko i detta, det är en lurendrejerisajt och jag har själv valt att inte visa deras annonser
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|