Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-15, 17:39 #161
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Flitig postare
TradeDoublers avatar

Citat:
Originally posted by xarph@Oct 15 2008, 10:47
Min ersättning från Telia var extremt usel under September månad och nu kom det fram att det var på grund av spårningsproblem, och jag fick en ersättning av Telia idag, men det var ju knappt någonting i jämförelse med hur mycket jag hade "tjänat" om allt hade varit OK.

Kan man överklaga detta? Eftersom det tydligen har varit spårningsproblem under hela September-månad och ändå haft uppe reklamen hela tiden och förmedlat trafik till Telia.

Förjävligt!
Hej,

Telia har infört en tredjeparts-spårning vilket ledde till haltande spårning, detta har vi informerat om 19/9-08. Vi skrev då att vi kommer följa det dagligen och se till att ingen får en sämre ersättning än de borde, att man inte behöver ta ner annonserna.

När vi nu räknade ut vad vi skulle kompensera har vi utgått från augusti månad vilket var en väldigt bra månad för alla Telia-affiliates. Vi har räknat nogrannt och till och med varit generösa i vår uträkning då kunden höll med om att det var viktigt.

I och med att det finns en speciell Telia-mail-adress i infomailet vi skickade ut (som vi uppmanar affiliates att använda) hoppas vi att de som har frågor eller funderingar hör av sig till oss. Om du kan visa på siffror som säger att du borde ha fått mer så ska vi självklart se över det. Målet är att ingen ska ha förlorat ett öre på det som skett, tvärtom känna sig kompenserad.

Hälsningar
TradeDoubler

telia.se(at)tradedoubler.com
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-16, 19:36 #162
xarphs avatar
xarph xarph är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Flitig postare
xarphs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler
Citat:
Ursprungligen postat av xarph
Min ersättning från Telia var extremt usel under September månad och nu kom det fram att det var på grund av spårningsproblem, och jag fick en ersättning av Telia idag, men det var ju knappt någonting i jämförelse med hur mycket jag hade tjänat om allt hade varit OK.
Kan man överklaga detta? Eftersom det tydligen har varit spårningsproblem under hela September-månad och ändå haft uppe reklamen hela tiden och förmedlat trafik till Telia.
Förjävligt
Hej,
Telia har infört en tredjeparts-spårning vilket ledde till haltande spårning, detta har vi informerat om 19/9-08. Vi skrev då att vi kommer följa det dagligen och se till att ingen får en sämre ersättning än de borde, att man inte behöver ta ner annonserna.
När vi nu räknade ut vad vi skulle kompensera har vi utgått från augusti månad vilket var en väldigt bra månad för alla Telia-affiliates. Vi har räknat nogrannt och till och med varit generösa i vår uträkning då kunden höll med om att det var viktigt.
I och med att det finns en speciell Telia-mail-adress i infomailet vi skickade ut (som vi uppmanar affiliates att använda) hoppas vi att de som har frågor eller funderingar hör av sig till oss. Om du kan visa på siffror som säger att du borde ha fått mer så ska vi självklart se över det. Målet är att ingen ska ha förlorat ett öre på det som skett, tvärtom känna sig kompenserad.
Hälsningar
TradeDoubler
Okej, fullt förståeligt! Tack för snabbt svar
xarph är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-16, 21:17 #163
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Jag är så jäääävla trött på den här pre-payment skiten att man inte kan se statistik!!

En annonsör har inte betalat in sin faktura på över en månad snart och jag kan inte se någonting gällande stats. Detta är så irriterande.

Ni måste fan ändra detta.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-16, 23:33 #164
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2004
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler
Citat:
Min ersättning från Telia var extremt usel under September månad och nu kom det fram att det var på grund av spårningsproblem, och jag fick en ersättning av Telia idag, men det var ju knappt någonting i jämförelse med hur mycket jag hade "tjänat" om allt hade varit OK.

Förjävligt!
Hej,

Hälsningar
TradeDoubler

Det stämmer inte riktigt tyvärr.

Spårningen gick ner 26-27/8, ni informerade oss 19/9.

Ang kompensationen så fick vi mindre jmf med augusti-ersättningen. Alltid kul med kompensation, men särskilt generös var den inte.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-17, 11:02 #165
Andreas Andreas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Andreas Andreas är inte uppkopplad
Medlem

Hittade inget enkelt svar.

Men erbjuder Tradedobuler livstidskommission eller bygger alla deras program på den enskilda affären. Eller finns det en större uppsida i att se långsiktigt på det hela?

Tack!
Andreas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-17, 11:47 #166
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Skulle önska att TradeDoubler och liknande aktörer inte hade några fasta kostnader för annonsören utan ENDAST procent på sales/klick. DÅ tror jag skulle vi få se en otrolig uppryckning på spårningssidan.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-17, 11:52 #167
TradeDoublers avatar
Flitig postare

Flitig postare
TradeDoublers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jon A
Citat:
Originally posted by -TradeDoubler@Oct 15 2008, 17:39
Citat:

Förjävligt!
Hej,

Hälsningar
TradeDoubler

Det stämmer inte riktigt tyvärr.

Spårningen gick ner 26-27/8, ni informerade oss 19/9.

Ang kompensationen så fick vi mindre jmf med augusti-ersättningen. Alltid kul med kompensation, men särskilt generös var den inte.
Hej,

Kompensationen är baserad på intjäningen per unik besökare under augusti månad och sedan räknad på den genererade trafiken i september. Att man eventuellt kan ha fått en lägre kompensation beror i det fallet på en lägre trafikvolym under september jämfört med augusti. September är generellt en sämre månad än augusti kan vi se år tillbaka så det kan säkert stämma.

Spårningen gick aldrig helt ner utan som vi skrev haltade lite så det vi var tvungna att göra var att försöka ta reda på vad som var problemet innan vi kommunicerade något.

Som vi skrev tidigare så hoppas vi att de som har frågor eller funderingar hör av sig till oss på telia.se(at)tradedoubler.com

Hälsningar
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-17, 12:38 #168
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Rolig statistik :-)
Bifogade bilder
Filtyp: jpg post-9-1224239897.jpg (93.8 KB, 3 visningar)
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-19, 11:47 #169
xarphs avatar
Flitig postare

Flitig postare
xarphs avatar

Har ni problem med trackingen/statistiken för annonsvisningar just nu, eftersom den har inte uppdaterats på många timmar.

Upplever ni andra samma sak?
xarph är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-19, 12:24 #170
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Sep 2004
xarph - Jag upplever samma sak!
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017