FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Är det någon vaken på Folksams nya program? Godkänn eller avslå!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Sover godkännarna för tradedoublers leadprogram?
En annan fråga: När man svarar på mail som skickas till ens mailadress från ett specifikt program. (Dvs. ett supportärende), Vidarbefordrar ni det då automatiskt till rätt program för jag fick ett snabbt svar som jag sedan svarade på. Sedan dess har jag inte hört något mer? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ställer precis samma fråga då jag är lika förvirrad som Erik. Väntar också på ett svar efter att ha svarat på ert reply.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag ska se till att väcka godkännarna för leadprogrammen ![]() Ja, det stämmer att vi skickar vidare ärenden som är program specifika till den ansvarig för just det programmet. Anledningen till att dessa typer av ärenden oftast tar längre tid att få svar på är att vi ofta behöver kontakta kunden och vänta på svar från de. Självklart ska det ändå inte ta hur lång tid som helst så skulle ni få vänta för länge kan ni alltid skicka ett mail till den generella supportkön så tittar vi upp status på ert ärende. Erik, skicka mig gärna ett PM med ditt ticket id så kan jag titta upp status på en gång. Vänligen, Sefaat |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Hur råder ni publishers att hantera program som finns i flera samspråkiga länder? Låt säga att jag kör en engelskspråkig kampanj för Hotels.com, och driver trafik från USA, England, Irland och Sverige. Mitt (cross-country) publisherkonto är godkänt på alla Hotels.com marknader som finns hos TD. Skulle det vara helt tokigt att vid utklick från landningssidan forcera klick på samtliga program för att försäkra sig om rätt spårning? Skickar man en person med svenskt IP till en spårningslänk för brittiska Hotels.com kommer han han redirectas till se.hotels.com och således kommer spårningen gå fel. Accorhotels.com sitter i likadan sits. Detta gäller likväl alla dessa telefoniprogram som har separata program för kontantkort, bredband, mobiltelefoner, mobila bredband etc. Finns det några officiella riktlinjer? Det omständiga alternativet är förstås att implementera egen Geo IP lösning men det skulle vara skönt att slippa. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Hej Perben, Då det är samma event som ligger för alla länder så blir det rätt spårning utan att du behöver forcera klicken. (Om man skulle lägga på fem klicklänkar efter varandra kommer det bara bli sista klicket som reggas ändå så det fungerar inte heller att ha alla klick efter varandra) Det spelar ingen roll om man blir redirectad till sitt ”eget” lands ip då du får ersättning för det landet som man klickats till (med andra ord om man klickar på en engelsk hotels.com länk och redirectas så kommer iallafall ersättningen att gå till den engelska.) Hoppas det var svar på din fråga ![]() Vänligen/ Caroline TradeDoubler |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Strålande, tack för rakt svar C.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hur vanligt "bör" felgenererad trafik vara?
T.ex. 2010-07-06 Ingen referrer url Referrer fel, Telia Affiliateprogram 8 2010-07-06 Ingen referrer url Referrer fel, Tele2 - bredband/abonnemang 8 2010-07-06 http://adress Referrer fel, Comviq - Affiliate program 1 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|