FAQ |
Kalender |
![]() |
#191 | ||
|
|||
Flitig postare
|
IP-adressbyte av tekniska skäl här.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gång efter annan gömmer man sig bakom yttrandefrihet och tryckfrihetslagar. Det är som att stå framför någon och slå i luften framför ansiktet och skrika LUFTEN ÄR FRI. Tråkigt att leva i ett samhälle där någon indirekt kan uppmana till ett grovt och avskyvärt brott. Sen har vi Surftown som säger att deras site är fullt laglig...än sen då? Har ni inget civilkurage i era ryggradslösa kroppar?
Samma sak med Ulf Olsson som mördade Helene, han sitter och äter oxfilé på en lyxrestaurang under sin permission... Hur är det ens möjligt att inte sitta fastkedjad långt ner i en fängelsehåla efter de brotten han har begått? Jag är jävligt arg! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tur att vi har så många kunniga människor på detta forum.
Förstår inte varför ni driver hemsidor, ni borde jobba åt regeringen och lägga till/ta bort lagar. Eftersom ni besitter på kunskap som inga andra verkar besitta på! Kasta inte bort er DYRBARA tid på att driva sidor när ni hör till den intellektuella eliten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#194 | |||
|
||||
Supermoderator
|
design.se,
Utmärkt resonerat tycker i varje fall jag! Det är inte så att jag tycker att man aldrig kan förlåta människor som gjort hemska saker, men något är väl galet om man låter folk som utnyttjar barn härja fritt i debatten.
![]() |
![]() |
#195 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Thailand är väl något av pedofilernas och sexturisterna paradis för övrigt, apropå att profitera på barn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#196 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har Koala varit i Thailand...? Jag har inte det, men känner flera som bor där och flera som är invandrade därifrån och jag har inte hört att detta skall vara ett problem i Thailand just nu... Inte mer än på många andra håll.
![]() |
![]() |
#197 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
EDIT: Naturligtvis baserat på saker jag läst om Thailand. T ex: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har 2 bekanta som var i thailand 6 månader förra året...
De bodde på en ö (minns inte vad den heter men kan kolla upp vid önskemål) som låg en bra bit utanför kusten. Där såg de DAGLIGEN diverse bleka "farbröder" från väst som spatsera HAND I HAND på stränderna med thailändska flickor som knappt var äldre än 10-12 Årsåldern. De brukade gå till en viss del av skogen som fanns där på ön. Det var knappast någon nyhet för varken invånarna eller besökande på den ön vad det brukade hända i buskarna.. ingen verkade bry sig heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#199 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad jag snabbt kunnat läsa mig till är Thailand numera snarare känt för att straffa pedofiler riktigt hårt...
Men jag har som sagt inget annat att gå på än vad man kan läsa sig till och vad mina bekanta sagt...
![]() |
![]() |
#200 | |||
|
||||
Supermoderator
|
koala,
Om det var en personligt riktad antydan av något otrevligt slag så är det riktigt lågt! Om inte, så här är min åsikt, eftersom du undrar: Det är väl så att de flesta fattiga länder har problem med skrupelfria vuxna som profiterar på barn. Inte minst i Baltikum, Sydamerika, Afrika och Sydostasien, däribland Thailand. Numer är det istället ännu fattigare grannländer som Kambodja, Laos och Vietnam som har de värsta problemen med just barnprostitution. Prostitution i sig är olaglig i Thailand, men alla som varit här vet att det är en lag som inte efterföljs. Istället är prostutionen (vuxna emellan) vanligtvis mer eller mindre accepterad bland ortsbefolkningen. Dock inträffar det relativt frekvent att folk (både thai och faranger*) hamnar i finkan om de har sex med tjejer som är under 18 år. *) Farang = vithyad turist. Clonix, Det du skriver tror jag mer eller mindre är struntprat. Går en "blek farbror" omkring med en tioåring i handen och gör något sexuellt med denne kan har räkna med att bli mer eller mindre lynchad i Thailand. Thailändska kvinnor är sällan mer än 160 cm och kan se betydligt yngre ut än de är. Jag känner en 27 årig kvinna som många turister tar för 15-16. Tro mig, jag har tillbringat fem år sammanlagt i Thailand och har bara två gånger stött på någon som jag/vi starkt kunde misstänka hade en läggning som inte "passar sig". Båda gångerna "påtalade" vi detta för vederbörande.
![]() |
Svara |
|
|