FAQ |
Kalender |
![]() |
#211 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Då kan vi vara äverens om att vi inte är överens. Yttrandefrihet är (givetvis) väldigt viktigt MEN jag är av den bestämda uppfattningen att utan några som helst begränsningar leder den till allvarliga inskräkningar i andra personer liv - de som blir utsatta för hets mot folkgrupp, barn som blir kränkta, kändisar som blir kränkta etc etc. Den "extrema" frihet du förespråkar leder ofelbart till ofrihet för andra... Är det rätt? Icke tycker jag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du har bra argument för att inskränka yttrandefriheten, och jag måste medge att jag inte har tänkt igenom min ståndpunkt till fullo. T ex önskar jag ofta att man kunde "blunda" med öronen. Men eftersom det inte går med nuvarande människokropp så blir yttrandefriheten ofta en plåga när man t ex passerar Sergels Torg och liknande.
Den huvudsakliga anledningen till att jag argumenterar för yttrande/åsiktsfrihet är att den är en av vårt samhälles grundstenar. Av någon anledning har man under det rådande paradigmet slagit fast att varje människa har universella rättigheter, så kallade "mänskliga rättigheter". Man kan läsa mer om dessa t ex här. Jag är dock beredd att acceptera att detta är ett felaktigt axiom, eftersom den enda rättighet jag kan tänka mig att man bör få som existerande varelse, är att avstå från att existera, eftersom man ju inte börjat existera av sin egen vilja. Hur det förhåller sig med den saken är dock en annan historia. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
|
|||
Medlem
|
webbot: Ska vi börja vända och vrida på ord nu också? Jag säger återigen att var man har rätt att uttrycka sig oavsett vad denna vill ha sagt. Den dagen vi börjar välja vem som har rätt att säga något och inte så har vi tappat det som skiljer oss från länder som nordkorea osv.
Folk med obekväma åsikter måste få komma till tals så att man kan bemöta dem med saklig kritik. Det är så samhället fungerar oavsett om du gillar det eller inte. Dessutom så är pedofili något mycket mer än "bara" småtjejer som blir uttnyttjade av gamla gubbar. Precis som att det inte bara finns vita rasister så finns det en stor variation av människor som har den här läggningen, störningen, whatever you want to call it. Pedofil.se är en ganska harmlös sajt jämnfört med andra sidor som finns online. Tillskillnad från andra sajter så skapar den en debatt som uppenbarligen folk tycker är obehaglig och genast vill stänga ner TROTS att det inte finns en laglig grund till att göra så. Men om alla nu är så inne på tanken att styra vad folk får tycka och säga så kan ni ju ge fan i att rösta nästa val så kanske vi kommer dit inom några år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Om pedofil.se enbart hade utryckt personliga ÅSIKTER så hade dom kunnat referera till yttrandefriheten. Men Pedofil.se säger: Barn är redo att älska utan gränser och förbehåll... det är ju ett rent konstaterande...förtal rent av och det går inte under Yttrandefrihetslagen. Det är ju samma sak som att någon skulle gå om kring att säga till alla människor att: Alla 22 åriga Kalmar bor ÄR nazister, speciellt dom som bor på xxxxgatan! .......Om nå sa så om dig, så skulle du förmodligen kunna stämma dom för förtal för att du kände dig förödmjukad eller nåt......inte sant? OFF TOPIC: Jag jobbade en gång i tiden på dagiset (eller vad det är idag) mitt emot höghuset som du bor i....... ![]() ha en bra dag, |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
|
|||
Medlem
|
Min åsikt är att även sånt här material skall få publiceras. Bästa sättet att kunna arbeta mot någonting är att debattera mot det, inte censurera bort det.
Dock finner jag det skrämmande till vilka längder PRQ kan gå för att få lite media på sig. Att blanda in sitt företag med en pedofilsida vet jag inte riktigt hur man kommenterar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
|
|||
Medlem
|
webbot: Hur kan du få det till förtal? Det riktas ju inte mot en specifik person eller hur? Skribentens åsikt är att barn är redo för intima relationer, min och din åsikt är att de inte är det. Likaså ditt exempel om att alla 22åringar i kalmar på min gata är nazister, inget riktat mot en enskild individ utan enbart en åsikt (om än en felaktig sådan).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte skapa en pedofil databas. Detta är något som funnits sen år tillbaka i USA. För att kortfattat förklara idén så går till så att föräldrar och övriga går in på låt säga pedofildatabasen.se och skriver in sin hemort (alternativ likt blocket och helt klickar på sin stad) Där kommer sen dömda pedofiler listas med deras person detaljer och eventuellt bilder på avskumen. Där kommer också finnas möjlighet av skriva ut info sidor så att föräldrar kan dela ut i skolor och sätta upp runt hemorten med varningar för pedofilen, så att föräldrar kan hålla borta sina barn från dem.
Server och liknande får väl vara utomlands (prq?) för att infon kan bryta mot pul motsv? Har dålig koll men det finns vägar runt lagarna. Sen får väl registerna uppdateras efterhand... Vet inte hur det fungerar att kolla upp dömda personer osv men det ska nog också lösas. Så länge man låtar pedofiler härja fritt så måste man agera..Sen längst ner på sidan får den väl finnas någon liten text "Pedofildatabasen.se uppmanar inte till brott utan sidan finns endast i information syfte för att skydda barnen mot människor som vill våldta dem" Hepp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi hostar inte sånt här för att få mediauppmärksamhet (även om det inte varit direkt dåligt för affärerna!), utan för att vi är rabiata yttrandefrihetsfundamentalister. Om vi hade velat ha gratisreklam hade det väl ändå varit mycket lämpligare att ställa till med en PR-kupp inom något område som inte leder till att stora mängder människor hatar oss, startar namninsamlingar och bojkotter, etc...
Angående pedofillistan så kan den vara laglig förutsatt att det är journalistisk verksamhet. Du bör/måste även skaffa ett utgivningsbevis för den. Förutsatt att den inte är olaglig så är den givetvis välkommen som kund här (det där kan väl tolkas som reklam, men är menat som ett debattinlägg). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Det lät... helt sanslöst rubbat - jag känner barn som varit med om detta.. går inte in i detalj på hur jag känner dom men kan säga att dom är väligt nära mig relationsmässigt och jag tycker det där är det absolut korkaste jag läst under hela den här diskussionen Att ha den sexuella läggningen "pedofil" är i sig inget fel.. Att uttöva det, är fel.. Sjukt.. en sådan person ska ha vård. Och efter avslutad vård så måste en sådan person få chansen att komma ut i samhället igen. Jag känner t.om en pedofil (samma som drabbade de barn jag har relation till) och jag vill inte ens att han ska bli uthängd i media.. Fängelse, vård - få dom att inse att dom inte kan ha sex med barn på något sätt.. nej det går inte bota en pedofil.. men man kan få dom att inse Och får dom återfall så är det bara att låsa in dom tills Sankte Per kommer och meddelar dom att dom ska en trappa ner, inte en trappa upp Den metoden, en öppen databas.. är något som bara leder till att pedofiler som helt enkelt fungerar som vanliga människor (efter vård etc) riskerar att lynchas, dödas.. deras familj sätts i riskzonen.. och dom har då inte gjort något Vad sägs om att du startar om hjärnan och ser över ditt förslag en gång till.. men att du tänker efter den här gången.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Citat:
Varör inte efter första? Skulle va kul och veta varför det andra barnets liv är mer värt än det första. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|