FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Dags för lite sans i debatten:
Att påstå att en pedofil våldtar barn är lika vansinnigt som att påstå att en heterosexuell person våldtar personer av det motsatta könet. Pedofili är en sexuell läggning precis som homosexualitet/BDSM/latex... you name it. För den som vill vidga sina vyer en smula: http://sv.wikipedia.org/wiki/Pedofili FYI: Jag har tre barn. 22, 21 och 13 år gamla. Så länge sidan i fråga inte bryter mot någon lag eller uppmanar till övergrepp så anser jag att PRQ gör helt rätt. Vi har yttrandefrihet som sagt. Då måste alla få komma till tals på lika villkor, även de som vi inte tycker om. /S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du måste väl ändå skämta?
Citat:
hoppas du bara var ironisk... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det är demokrati för mig. Folkets vilja. Majoriteten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
|||
Medlem
|
Det du säger är att det är våldtäkt även om han inte har sex med någon alls.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du har nog inte gjort din läxa Webbot...
Att vara pedofil i sin sexuella läggning och att leva ut sina drifter är två helt skilda saker. Därav mitt exempel med heterosexuella och våldtäkt... Vad är det som du inte förstår? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
Supermoderator
|
När blev det inte demokrati när en absolut majoritet vill ha bort en sak?
Det är inga mänsklig rättighet att alltid få göra som man vill - det avgörs av lagstiftning och lagtiftning görs genom demokratiskt valda politiker... Pitbull: Jämförelsen haltar betänkligt mellan heteroexuella som våldtar och pedofiler som våldtar barn. Man kan nämligen inte ha sex med ett barn på laglig väg, det är alltid en brottslig handling inblandad, nästan alltid uteslutande en våldtäkt. Vid sex mellan två vuxna heterosexuella (eller homosexuella för den delen) går det faktiskt utmärkt att ha sex med samtycke, utan brott... Det trodde jag var allmänt känt.
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag vill alltså göra skillnad på rätten att uttrycka något som i grunden är lagligt, till exempel sex mellan vuxna, och något som i grunden är olagligt och alltid utgör en kränkning av den ena parten.
Att en pedofil inte utöver sina fantasier/sin läggning betyder ju inte att han automatiskt skall få propagera för att man skall få ha sex med barn. Enligt min åsikt. Det finns gott om undantag i yttrandefriheten och detta borde kanske vara en sådan? Yttrandefriheten skall värnas, men i konsekvensens namn borde, om detta skall tillåtas, även rasistisk och nazistisk propaganda (och en väldig massa annat också) tillåtas fritt. Eller hur?
![]() |
![]() |
#100 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Så... du/ni som anser att sidan ska förbjudas:
Tror ni på fullt allvar att en pedofil har valt sin sexuella läggning av egen vilja? Om svaret är ja. -Den uppfattningen hade man även om de homosexuella för inte så länge sedan. Sidan sprider information om pedofili och ingenting annat. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|