Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Pedofilsida laglig..

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-05, 19:54 #201
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Jo Thailand har spottat upp sig betydligt och den avarten av turism har minskat betydligt. Eller man kanske skulle säga att den har flyttat på sig då Kambodja har fått över en del av problemen. Källa: ECPAT
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 20:40 #202
vaf0r vaf0r är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
vaf0r vaf0r är inte uppkopplad
Medlem

Börjar med att skriva att jag orkade inte läsa alla inlägg men webhotell som ställer upp och hostar en sån här typ av sida förtjänar ddos attacker tills sidan tas bort..
Fråga: är det olagligt om man skulle organisera ddos attacker? Mot just denna sajt kanske farbror blå ser lite mellan fingrarna? Uppmanar ingen att göra något var bara en hypotetisk fråga.
vaf0r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 21:38 #203
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Sep 2004
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Citat:
Originally posted by vaf0r@Jun 5 2007, 19:40
Börjar med att skriva att jag orkade inte läsa alla inlägg men webhotell som ställer upp och hostar en sån här typ av sida förtjänar ddos attacker tills sidan tas bort..
Fråga: är det olagligt om man skulle organisera ddos attacker? Mot just denna sajt kanske farbror blå ser lite mellan fingrarna? Uppmanar ingen att göra något var bara en hypotetisk fråga.
Det är olagligt att ddos-attackera. Men det är klart att civil olydnad kan användas i undantagsfall, och antagligen skulle polisen sympatisera med brottslingarna i detta fall.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 21:47 #204
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
robaino robaino är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2005
Citat:
Originally posted by koala@Jun 5 2007, 17:56
Thailand är väl något av pedofilernas och sexturisterna paradis för övrigt, apropå att profitera på barn.
Jasså?

MVH

R
robaino är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 22:25 #205
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Conths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
OM (teoretiskt) en undersökning fastslår att 10 barn per år har utsatts för övergrepp av en pedofil som har inspirerats av denna sida. Skulle du fortfarande försvara den??

Om det teotretiskt kom fram att 10 barn om året får anorexia genom Aftonbladets bantningshysteri, skulle du agera?
Jag menar inte att det är en enkel fråga även om jag tycker det är stor skillnad på att förhärliga något som är brottsligt och att skriva om bantning.

Nu gällde inte heller frågan mig. För mig är frågan enkel. Skulle aldrig befatta mig med denna typ av material - never ever...

Vore fortfarande intressant att höra svar från er som vill tillåta "allt" i yttrandefrihetens namn - finns det ingen gräns för er - oavsett vad det leder till...?? Inget pris som är för högt?
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 22:31 #206
koalas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Citat:
Originally posted by Conth@Jun 5 2007, 21:25
Vore fortfarande intressant att höra svar från er som vill tillåta allt i yttrandefrihetens namn - finns det ingen gräns för er - oavsett vad det leder till...?? Inget pris som är för högt?
För att ställa den omvända frågan: Om vi nu har yttrandefrihet, ska det då vara förbjudet för vissa personer att yttra sig, bara för att de tycker och tänker annorlunda än de flesta? Vem ska i så fall avgöra vilka åsikter som är tillåtna att yttra och vilka åsikter som är otillåtna? Jag anser att redan lagen om hets mot folkgrupp är att inskränka för mycket på yttrandefriheten. Alternativet vore naturligtvis att återgå till exempelvis en gammaltestamentlig lagstiftning, där åsikter som strider mot Guds vilja inte får yttras.
Oläst 2007-06-05, 23:03 #207
Conths avatar
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare
Conths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av koala
Citat:
Ursprungligen postat av Conth
Vore fortfarande intressant att höra svar från er som vill tillåta allt i yttrandefrihetens namn - finns det ingen gräns för er - oavsett vad det leder till...?? Inget pris som är för högt?

För att ställa den omvända frågan: Om vi nu har yttrandefrihet, ska det då vara förbjudet för vissa personer att yttra sig, bara för att de tycker och tänker annorlunda än de flesta? Vem ska i så fall avgöra vilka åsikter som är tillåtna att yttra och vilka åsikter som är otillåtna? Jag anser att redan lagen om hets mot folkgrupp är att inskränka för mycket på yttrandefriheten. Alternativet vore naturligtvis att återgå till exempelvis en gammaltestamentlig lagstiftning, där åsikter som strider mot Guds vilja inte får yttras.
Du undviker att svara på min fråga...

Svaret på din är ju att det ytterst är de lagar som stiftas som avgör vad som får yttras. Till detta kommer ändå alltid ett personligt ansvar. Jag vill inte ha saker på mina sajter som jag tycker är fel... Är det förkastligt att tänka så?? Är jag ett hot mot yttrandefriheten?
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 23:36 #208
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
akkeman akkeman är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2006
Säga vad man vill om yttrandefrihet.

I detta fall, med en BARNASKÄNDAR-portal, då har PRQ genom att hjälpa till att tillhandahålla/profitera på något så pass oanständigt att man måste hålla sig gömd – samt gömmer sig bakom argumentet "yttrandefrihet". Man hjälper till, samt stödjer, att försköna övergrepp på barn. Så enkelt är det. Punkt.

Om BARNASKÄNDARNA ställt sig på torget och propagerat för rätten att lagligt skända och förgripa sig på barn, och PRQ hade lånat dem en pall att stå på; Det är mindre vidrigt än vad hemlighållandet på nätet är.

På nätet lämnas alla i ovishet, det kan lika gärna vara BARNASKÄNDAREN som tar emot ditt barn när du lämnar av det på dagis. Är det dock BARNASKÄNDAREN från torget, då kan agera därefter.
akkeman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 23:39 #209
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Originally posted by ArreliuS@Jun 5 2007, 04:18
webbot: Det är precis det PRQ gör, värnar om yttrandefriheten. Det är varken du eller jag som väljer vem yttrandefriheten gäller utan det gäller för alla oavsett hur obekväma och idiotiska åsikterna är.
Du har med all tydlighet inte besökt och läst allt som står på Pedofil.se

OM du hade gjort det så hade du sett att det inte bara handlar om åsikter på sidan

Eller tycker du dessa citat från Pedofil.se går under kategorin, åsikter?

Citat:
Barn är fyllda av en idealistisk tilltro till livet och de är redo att älska utan gränser och förbehåll...
Citat:
...barn ser njutning som ett ändamål i sig själv och om de vore fria så skulle de uttrycka sin sexualitet på det sättet som naturen ämnade
Citat:
Sexuell njutning, mental tillfredställelse, orgasm, vänskap och kärlek är komponenter vilka alla bidrar till meningsfulla relationer mellan barn och vuxna.
Citat:
det finns inget fel i att ett barn och en vuxen utforskar de lustar som vi alla är fyllda med.
Om pedofil.se enbart hade utryckt personliga ÅSIKTER så hade dom kunnat referera till yttrandefriheten.

Men nu är det som du ser i citaten att dom går längre än så och presenterar hemmagjorda fakta.....

Pedofil.se säger kortfattat: Små 4 åriga flickor vill bli knullade av 50 åriga farbröder................ja det låter ju som en åsikt.!
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-05, 23:40 #210
koalas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
koalas avatar

Citat:
Originally posted by Conth@Jun 5 2007, 22:03
Du undviker att svara på min fråga...
Svaret är nej.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017