FAQ |
Kalender |
![]() |
#171 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |||
|
||||
Nykomling
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
|
|||
Medlem
|
Tyvärr upplever vissa kunder seghet eller avbrott. Det hänger troligen samman med felet i firmware till vår lagringslösning.
Vi har sedan en tid arbetat för att helt byta lagringslösning och leverantör av densamma. Den processen är nu i sina avslutande faser. Vi arbetar för att bytet ska ske så fort och smärtfritt som möjligt. MVH Christer Bengtsson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.binerodrift.se/?p=1466&m=0
20130614 14:45 Vi har för närvarande en störning som beror på en DDOS. Tekniker arbetar med att åtgärda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||
|
||||
Administratör
|
Allt fokus ligger på ddos kan jag lova iaf. Väntar på en överlåtelse sedan i måndags kväll.
15:04 Saxder Pxtxrsson: Hejsan! Vi har för närvarande en DDOS attack mot oss. Se mer här: http://www.binerodrift.se/?p=1466&;m=0 Våra tekniker jobbar så fort dem kan på att lösa problemet. 15:04 Thomas: Okey har ni haft det sedan i Tisdags? 15:05 Saxder Pxtxrsson: Nepp, detta påbörjades för ett par minuter sedan 15:06 Saxder Pxtxrsson: Ska kolla på ditt ärende 15:12 Saxder Pxtxrsson: vi har ju en handläggnings period på 5 arbetsdagar 15:12 Thomas: Okey tar det 5 dagar nu för tiden 15:12 Thomas: Det kanske man kan läsa sig till nånstans på er sida? 15:13 Thomas: Detta är det jag läst http://www.binero.se/support/faq/dom...av-en-se-doman 15:14 Thomas: Där står det inget om nån tid men då vet jag. 15:16 Thomas: Vart kan jag läsa om fem dagar? Du använder "ju" fem dagar så det måste stå tydligt nånstans som jag missat? 15:22 Saxder Pxtxrsson: Det står inte på vår hemsida vad jag vet, men det är den tiden vi säger. Jag ska ta upp med ansvariga om att få ut informationen på sidan 15:23 Thomas: Okey så ett par arbetsdagar till kan jag räkna med, tisdag då kanske? 15:24 Saxder Pxtxrsson: Ja precis 15:25 Thomas: Okey tack, trevlig helg 15:26 Saxder Pxtxrsson: Ja precis 15:26 Thomas: haha 15:26 Thomas: Snyggt svar
![]() |
![]() |
#177 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi migrerade över ett gäng sajter till Binero för ett par veckor sedan - ärligt talat det sämsta beslut vi tagit. Vi var trötta på Loopias ständiga avbrott och hamnade mitt i Bineros (förlåt, men) jävla svinstia till webbhotell. Vi har driftavbrott varje dag och ingenting förmedlas via driftsidan. Alla problem skylls på firmwarebuggen (som enligt driftsidan redan är rättad!) oc nu är man istället "i slutskedet att byta lagringslösning".
Jag vet inte vad ni tycker, men det vore kanske en idé att testa era system innan ni driftsätter dem? Vi får se hur de ser på ersättning för deras gräsliga driftengagemang. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Att testa stora SAN är inte helt enkelt, det är mycket komplicerat att simulera 100-tals webbservernoder som är kopplade till samma SAN |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
|
|||
Medlem
|
Uppdatering 17:37 Attacken är avvärjd men vi avvaktar med höjd beredskap.
Ja, för mig är allt fortfarande nere i alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |