FAQ |
Kalender |
![]() |
#151 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Lustig men korrekt. Om det står mellan att informera om att man jobbar på ett problem eller att man faktiskt jobbar på ett problem, så väljer man att jobba på det och låter telefonerna ringa... oavsett hur frustrerande det må vara för kunderna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
||||
Medlem
|
Håller faktiskt med, men de flesta har ju möjlighet att lägga in talsvar och informera kunderna om DIS m.m redan i telefonkön
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
|||
Medlem
|
Supporten är inte nere i serverhallen och driftteknikerna sitter inte i telefon. Däremot är det många som ringer när något pajar, därav telefonköer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det är ju knappast effektivt att en telefonist ska sitta och lösa problem och hålla upp kön. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
|
|||
Medlem
|
Så kan det vara. Jag satt själv på min avdelning på jobbet i en vecka för att alla andra som jag jobbar med var sjuka. Inte så kul som det låter.
Och det är inte bara att kasta in drifttekniker eller ekonomiavdelningen på telefonväxeln heller för de har förmodligen ingen aning om hur kundtjänstens system fungerar och kommer att orsaka mer problem än de löser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tja, om du ringer vid den tiden tycker i alla fall inte jag att det var direkt orimligt att du fick vänta lite om det var strul. Kan ju knappast vara så att de har många som sitter i kundtjänst vid den tiden.
![]() |
![]() |
#157 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Personligen har jag tex aldrig varit med om att ringa min elleverantör vid avbrott om det står klart och tydligt på deras hemsida att det är problem på min ort för tillfället. Och skulle jag nu ringa dom ändå kan jag ju knappast förvänta mig någon gräddfil att jag ska få strömmen tillbaka tidigare än nån annan. Resonerar man som kund annorlunda i IT-branschen eller vad vill man med sitt samtal? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
När dom till slut svarade så frågade jag lite snällt om han satt ensam i supporten, men det gjorde han inte... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En sak många missar när det är stora störningar är att utöver att många ringer så är det väldigt många som vill ha ut mycket information idag. Det är givetvis inget fel med detta men om du ska förklara för någon som inte riktigt kan att ditt SAN har ett kontaktfel som beror på en firmwarebugg - då tar det tyvärr tid. Och det är sällan acceptabelt att säga "Om du vill ha mer info får du ringa senare - vi måste svara på andra samtal nu".
Då kan du ha 20 pers i tjänst och du kommer ändå inte pusha många samtal. Myntet har oftast 2 sidor ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |