Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero nere igen?

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-30, 15:18 #1
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Droog Droog är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 129
Så kan det vara. Jag satt själv på min avdelning på jobbet i en vecka för att alla andra som jag jobbar med var sjuka. Inte så kul som det låter.

Och det är inte bara att kasta in drifttekniker eller ekonomiavdelningen på telefonväxeln heller för de har förmodligen ingen aning om hur kundtjänstens system fungerar och kommer att orsaka mer problem än de löser.
Droog är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-31, 10:09 #2
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
En sak många missar när det är stora störningar är att utöver att många ringer så är det väldigt många som vill ha ut mycket information idag. Det är givetvis inget fel med detta men om du ska förklara för någon som inte riktigt kan att ditt SAN har ett kontaktfel som beror på en firmwarebugg - då tar det tyvärr tid. Och det är sällan acceptabelt att säga "Om du vill ha mer info får du ringa senare - vi måste svara på andra samtal nu".

Då kan du ha 20 pers i tjänst och du kommer ändå inte pusha många samtal. Myntet har oftast 2 sidor
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-31, 10:22 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
En sak många missar när det är stora störningar är att utöver att många ringer så är det väldigt många som vill ha ut mycket information idag. Det är givetvis inget fel med detta men om du ska förklara för någon som inte riktigt kan att ditt SAN har ett kontaktfel som beror på en firmwarebugg - då tar det tyvärr tid. Och det är sällan acceptabelt att säga "Om du vill ha mer info får du ringa senare - vi måste svara på andra samtal nu".

Då kan du ha 20 pers i tjänst och du kommer ändå inte pusha många samtal. Myntet har oftast 2 sidor
Om det är många som ställer sådana frågor så bör man väl lägga ut det i de informationskanaler man använder istället för att låta supporten svara på samma fråga om och om igen? Att utbilda kunderna bör väl knappast vara prioritet ett för supporten.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-05-31, 12:21 #4
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 316
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om det är många som ställer sådana frågor så bör man väl lägga ut det i de informationskanaler man använder istället för att låta supporten svara på samma fråga om och om igen? Att utbilda kunderna bör väl knappast vara prioritet ett för supporten.
Problemet är att de informationskanalerna inte används. Dagens samhälle har ju gett oss en "information direkt"-känsla, så de lyfter generellt telefonen och ringer istället för att kolla på hemsidan. Givetvis inte alla, men det räcker ju om 5% av kunderna ringer för att man ska bli totalt sänkt om det sker samtidigt.

Det är inte riktigt vår prio att utbilda kunderna - men hur förklarar du det på ett vänligt sätt för kunden i telefon när denne redan är irriterad över en störning? Mina 11 års erfarenhet av detta säger att det går snabbare att kort förklara felet än att försöka hänvisa dem till att hitta informationen själva. Tråkigt men sant.

EDIT: Och ja, det skulle vara snabbare för kunderna att kolla på hemsidans drift i alla lägen - men när en kund är stressad kanske denne inte gör det bästa beslutet för webhotellet, man utgår ju från sig själv.
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-04, 10:54 #5
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 730
Snabbt svar från Binero (bravo): dB kommer man numera åt via

Kod:
.phpmyadmin.mysql.binero.se
istället för bara

Kod:
.mysql.binero.se
Jag var inte medveten om denna ändring, men det kan vara för att jag inte läser alla mail jag får...
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-04, 12:14 #6
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av mephisto73 Visa inlägg
Snabbt svar från Binero (bravo): dB kommer man numera åt via

Kod:
.phpmyadmin.mysql.binero.se
istället för bara

Kod:
.mysql.binero.se
Jag var inte medveten om denna ändring, men det kan vara för att jag inte läser alla mail jag får...
Jisses vilken onödigt lång adress, Varför inte mindomän.xx/phpmyadmin?
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-04, 12:49 #7
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
Jisses vilken onödigt lång adress, Varför inte mindomän.xx/phpmyadmin?
Det är för att på mindomän.xx/phpmyadmin kan du inte köra ssl, vilket man bör ha på phpmyadmin av säkerhetsskäl, däremot kanske man borde ha .phpmyadmin.binero.se istället.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-04, 19:19 #8
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det är för att på mindomän.xx/phpmyadmin kan du inte köra ssl, vilket man bör ha på phpmyadmin av säkerhetsskäl, däremot kanske man borde ha .phpmyadmin.binero.se istället.
Kom just på att man måste ha eget ip isf :-)
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-10, 07:23 #9
stejohs avatar
stejoh stejoh är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 40
stejoh stejoh är inte uppkopplad
Nykomling
stejohs avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 40
Nån mer som har problem med Binero just nu?
stejoh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-10, 09:30 #10
Tariks avatar
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Tarik Tarik är inte uppkopplad
Nykomling
Tariks avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 17
Jag hade problem i morse med en av mina sidor. Längtar verkligen till mina servrar är installerade och klara. Ska bli så skönt att slippa "binero-skitet"..
Tarik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017