FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Så kan det vara. Jag satt själv på min avdelning på jobbet i en vecka för att alla andra som jag jobbar med var sjuka. Inte så kul som det låter.
Och det är inte bara att kasta in drifttekniker eller ekonomiavdelningen på telefonväxeln heller för de har förmodligen ingen aning om hur kundtjänstens system fungerar och kommer att orsaka mer problem än de löser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En sak många missar när det är stora störningar är att utöver att många ringer så är det väldigt många som vill ha ut mycket information idag. Det är givetvis inget fel med detta men om du ska förklara för någon som inte riktigt kan att ditt SAN har ett kontaktfel som beror på en firmwarebugg - då tar det tyvärr tid. Och det är sällan acceptabelt att säga "Om du vill ha mer info får du ringa senare - vi måste svara på andra samtal nu".
Då kan du ha 20 pers i tjänst och du kommer ändå inte pusha många samtal. Myntet har oftast 2 sidor ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det är inte riktigt vår prio att utbilda kunderna - men hur förklarar du det på ett vänligt sätt för kunden i telefon när denne redan är irriterad över en störning? Mina 11 års erfarenhet av detta säger att det går snabbare att kort förklara felet än att försöka hänvisa dem till att hitta informationen själva. Tråkigt men sant. EDIT: Och ja, det skulle vara snabbare för kunderna att kolla på hemsidans drift i alla lägen - men när en kund är stressad kanske denne inte gör det bästa beslutet för webhotellet, man utgår ju från sig själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Snabbt svar från Binero (bravo): dB kommer man numera åt via
Kod:
.phpmyadmin.mysql.binero.se Kod:
.mysql.binero.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jisses vilken onödigt lång adress, Varför inte mindomän.xx/phpmyadmin?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Nykomling
|
Nån mer som har problem med Binero just nu?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag hade problem i morse med en av mina sidor. Längtar verkligen till mina servrar är installerade och klara. Ska bli så skönt att slippa "binero-skitet"..
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|