Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Heja Jimmie - Heil Hitler

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-05-16, 11:35 #1
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
I många islamistiska stater är det just många som "kämpar" mot människors lika värde (i detta fallet gentemot kvinnor och judar) och för att det är fel i deras sexuella läggning (exempelvis homosexualitet). Är det "lika lite fel" att ge sig på dessa som fascister?

Diskussionen är i mina ögon löjlig. Allt politiskt våld är uppenbart LIKA förkastligt om det inte sker i reellt (och inte fabricerat och förskönat) självförsvar. Att Joels knivhugg i ryggen skulle vara "ädlare" än när någon nazistjä*el gör motsvarande är hyckleri i sin renaste form.
Ja, en kamp för inklusion är för mig alltid ljusare än en kamp för exklusion. Rätt är aldrig vitt och fel är aldrig svart. Själv är jag emot all typ av politiskt våld liksom du verkar vara men det gör det inte homogent om man inte väljer att blunda för skillnaderna ...

Kan passa på att säga att jag helt saknar respekt för AFA, RF, SMR, SvP osv. I min ungdom var det mycket konflikter i närheten och jag tror vissa av personerna därifrån är fortfarande aktiva i samma kretsar. Jag vet både vem som fick en yxa i dörren eller blev nedslagen med järnrör av vilka grupper. Liksom vilka som gick ut för att slå ner antirasist-demonstranter på hemvägen eller vandalisera RFSU-lokaler.

När RF ger sig på annat än nazisterna eller nazisterna ger sig på annat än RF/AFA så tycker jag det är precis lika förkastligt. Det är när tredje part drabbas som jag tycker det är mycket mycket värre (det händer även från vänsterhåll, men det tillhör undantagen).
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-05-17, 00:03 #2
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
När RF ger sig på annat än nazisterna..
Där är vi väl redan? Folk har ju blivit hotade och misshandlade enbart för att de är "borgare" (främst liberaler). Myndigheter har utsatts för skadegörelse och dess företrädare har hotats, på grund av sitt jobb. Kanske inte uttalat att det är just RF, men iaf samma kretsar.

Lägger man sen till att Den autonoma vänstern är ganska tighta med djurrätts rörelsen så har vi ett gäng angrepp till att lägga till listan. JA jag är så enkelspårig att jag sorterar dessa under samma kategori. Det är samma modus operandi, men olika ursäkter för att angripa åsiktsmotståndare.

Ser man till RF:s lilla hjälte Joel så skall man ta i beaktande att han även dömdes för brott begångna i Tantolunden, där han och "RF" var på Nazist-jakt. De bestämde sig för att ett gäng ungdomar var nazister och att det således skulle ha stryk. Även där viftades det med kniv från Joels sida.

De högerextrema är förvisso inte mycket bättre i det stora hela, dock har de uppenbarligen ingen direkt numerär att komma med. Det verkar ju vara samma lilla klick som är med vid samtliga uppmärksammade fall senaste året.

Senast redigerad av rhdf den 2014-05-17 klockan 00:07
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017