FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Administratör
|
För att de ligger där på den svenska (och i stor omfattning europeiska) etablerade höger-vänsterskalan. Använder du en 2-dimensionell skala med andra axlar får du givetvis andra resultat.
![]() |
![]() |
#42 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Känns som att det kan bli många spännande tolkningar av ett sådant FN-mandat ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
DLD?
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
med både klassiska sossefrågor och även moderaterna. En stor andel av LO-medlemmarna sympatiserar med SD. Så de är inte så långt åt höger som du vill tro. tartariandesire: Datalagringsdirektivet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hehe, okej, då förstår jag inte alls hur du kan dra den extremt märkliga och långsökta slutsatsen av det jag skrivit i den här tråden
![]()
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Höger-vänster-skalan är en ren produkt av samhällets åsikter. SCB har genom åren vid varje val gjort undersökningar om precis höger-vänster-skalan och SD har där tagit över Ny Demokratis roll i svenskarnas ögon (näst längst ut till höger, lite mer vänster än moderaterna). Traditionellt sett tror jag Svenskarna orienterat sig väldigt mycket efter denna artificiella politiska karta. Men min personliga uppfattning är iallafall att man mindre och mindre rättar sig efter en höger-vänster-skala.
![]() |
![]() |
#49 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag brukar tänka mig höger-vänster-skalan som en cirkel där de auktoritära vänster och högerideologierna ligger rätt nära varandra. Jag gjorde en liten (småful) illustration för att visa vad jag menar.
![]() |
![]() |
#50 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|