FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
I Sverige är det nästan omöjligt med kontanter, max summan man kan ta ut i svenska ATM är ju så låg så tiden gå till ATM kostar mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Dock känns det ju betydligt säkrare att ha t.ex 5 000 :- i fickan än på banken eftersom där är dem bara siffror. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Citat:
Du får pengarna utbetalda inom 3 månader från bankens konkursdag om jag minns rätt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Fast du saknar bankgaranti för statlig stöld av dina pengar :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Har man mer än 800.000 SEK så ska man alltså placera dem i flera olika banker för att minimera risken? Vad händer om man har låt säga, flera miljoner på t.ex Swedbank och de skulle gå i konkurs imorgon? Inte för att de skulle gå i konkurs imorgon men ingenting är omöjligt. Betyder det då att vi kan hälsa hejdå till pengarna? Haha du har lite roliga inlägg, men det du säger stämmer. Tyvärr förekommer statlig stöld i ALLA länder. Ni som tycker att nordiska länder eller europeiska länder är så perfekta med demokrati osv och att bankerna sköter sig enligt lagar kan ju faktiskt tänka om eftersom det inte alls är så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
De svenska bankerna - framförallt Swedbank och Handelsbanken - är idag såvitt jag förstår välkapitaliserade så man borde inte behöva oroa sig. Swedbank höjde nyligen utdelningen med nästan 90% så om man tror att de har lärt sig något från finanskrisen borde detta tolkas som ett ganska talande styrkebesked. Handelsbanken är ensam svensk bank som inte behövt stöd från staten vilket borde säga något om verksamheten. Med det sagt... historiken förtäljer inget om framtiden så man får se helt enkelt. Bäst är såklart att sprida riskerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() Håller verkligen med att det är otroligt med bankernas "skräck" för kontanter. När vi senast behövde en summa kontanter, 30.000, så det är inte ens en så stor summa, skulle det ta antingen 3 dagar (!) att få hämta ut dem på bankkontoret, eller så rekommenderade de att vi använde alla företagets betalkort och gjorde kontantuttag, max 8.000 per dygn eller nåt sånt. Idag har de tom tagit bort möjligheten att få ut pengarna på banken, oavsett hur länge du väntar. Närmsta bankkontor där vi kan få ut kontanter i den banken ligger enligt deras uppgift 8 min härifrån, och då har vi företaget i Helsingborg. Sjukt. Senast jag pratade med den rekommenderade de oss att "skaffa fler betalkort, de har ju ändå ingen årsavgift". Haha. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|