FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är helt emot att staten ska rädda banker, är okej om det görs via säkra lån som staten har garanti att få tillbaka sedan men annars inte.
Låt banken gå i konkurs istället eller låt dom höja avgifterna, dock ska pengarna som finns på kontona tillhöra ägaren av kontot. Alltså inga pengar som tillhör konkursbo om banken gör kk |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
Om du läser mina inlägg ser du hur största delen av befolkning faktiskt är negativt ekonomiskt för samhället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Asså shit, jag som tänkte flytta till Cypern inom en snar framtid (innan sommaren).
Blir nog o börja kolla upp Dubai istället |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Dock är Dubai fint med, men hört att bra bostad ligger på runt 15-30k per månad. Då bara runt en 2:a. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dubai är nice men lite för varmt för min del. Dessutom så går det inte o cykla där vilket är ett måste för mig som motionscyklar en hel del. Har hittat ok lägenheter i marinan för ca 8000kr i månaden (1år) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
|
Citat:
Bolag på Cypern + Utdelning blev ju 10 + 15% skatt = 25% totalt. Efter planerade höjningen blir det istället 27.5% totalt. Nästa samma nivå som max inkomstskatt på 30% Stora frågan är hur verkligheten kommer bli, om andra regler eller andra skatter med kommer att höjas. Men för slippa den extra bolagskatten i Cypern och bara betala 15% utdelningskatt så får du ju ha bolag utanför. Men ett land där staten tror dom kan sno 10% av allt kapital rakt av utan ens en lag känns väldigt osäker framtid. Kommer bli väldigt intressanta månader framåt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Så som alla revisorer jag pratat med på cypern så betalar man 10% skatt (snart 12%, samt några procent i sociala avgifter o sånt) och sedan får man plocka ut ca 20.000 euro skattefritt. Dubai verkar ju nice också då allt är skattefritt där (dock så får man betala för allt men det har jag inget emot o göra) Cypern känns väldigt osäkert nu så det går nog bort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Citat:
Inkomst, EUR Skatt, % - 19,500 0 19,501 - 28,000 20 28,001 - 36,300 25 36,301 - 30 Sedan finns det sociala avgifter med: Arbetsgivaren erlägger sociala avgifter på utbetalda löner till anställda med 10 % upp till en lön om maximalt 46 032 EUR. Bolagskatt är inte samma sak som inkomstskatt. Så jag får det till dom skattesats jag skrev innan, sedan finns det alltid massa avdrag eller andra lösningar men ja.. Medan Malta med rätt upplägg går komma ner till 5% skatt, eller ansöka om att bli High Net Worth Individuals och endast betala 15% inkomstskatt i Malta. Så bo på Cypern och samtidigt ha ett bolag där är inte bra om man är ute efter låg skatt, samtidigt som Cypern som land varit osäkert en längre tid innan detta hände. En ökning av bolagskatten endast med 2.5% hade säkert många accepterat, men inte att dom lägger beslag på folks bankkonton. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
High Net Worth Individuals ligger över det jag drar in per år (lite över miljonen) så jag kommer nog inte kunna ansöka efter det. men hur är det nu med att ha ett bolag i utlandet och sedan använda visa kortet som är kopplad till bolaget och använda det på malta? Är det lagligt och göra så eller ej? Folk säger typ helt olika ang detta. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|