FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Har man mer än 800.000 SEK så ska man alltså placera dem i flera olika banker för att minimera risken? Vad händer om man har låt säga, flera miljoner på t.ex Swedbank och de skulle gå i konkurs imorgon? Inte för att de skulle gå i konkurs imorgon men ingenting är omöjligt. Betyder det då att vi kan hälsa hejdå till pengarna? Haha du har lite roliga inlägg, men det du säger stämmer. Tyvärr förekommer statlig stöld i ALLA länder. Ni som tycker att nordiska länder eller europeiska länder är så perfekta med demokrati osv och att bankerna sköter sig enligt lagar kan ju faktiskt tänka om eftersom det inte alls är så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag lyssnar på Cypriotiska parlamentet just nu och de kommer troligen rösta nej på förslaget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Uträttar man många bankärenden är det säkert sjukt irriterande men AML-reglerna infördes nog på goda grunder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Det finns orosmoln större än Cypern som kan blåsa upp framöver. Krisen i Europa är inte löst, bara tillfälligt bortglömd/ignorerad verkar det som. Tycker inte att marknaden öht har tagit höjd för dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
De svenska bankerna - framförallt Swedbank och Handelsbanken - är idag såvitt jag förstår välkapitaliserade så man borde inte behöva oroa sig. Swedbank höjde nyligen utdelningen med nästan 90% så om man tror att de har lärt sig något från finanskrisen borde detta tolkas som ett ganska talande styrkebesked. Handelsbanken är ensam svensk bank som inte behövt stöd från staten vilket borde säga något om verksamheten. Med det sagt... historiken förtäljer inget om framtiden så man får se helt enkelt. Bäst är såklart att sprida riskerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
även om dom röstar nej, så undrar jag hur många företag kommer inom en snar framtid att föra sina pengar ut ur landet! lär vara sjukt många som kommer att föra ut sina pengar från Cypern
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Så det blev ett Nej!
Fan vad jag älskar Cypern att de vågar stå upp för sig själva. Hoppas att både de och Grekland drar sig ur Euron så snabbt som möjligt. Dock kommer det nog aldrig hända i Grekland. Politikerna där är riktiga svin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo fast skadan är väl redan skedd? Antar att företagen börjar föra ut pengarna ut ur landet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kanske de gör, men demokratin går före allt annat.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|