| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nej - vi har regler som du är medveten om. Dessa har satts upp för att vi skall kunna leverera en bra tjänst till andra för ett rimligt pris. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Banned
|
Johan & crazzy: Jag tror bestämt att samtliga här håller med mig nu.
Borde ni inte ha en gnutta erfarenhet av DDOS nu? Det är liksom inte första gången detta sker och kommer nog inte vara sista. Svälj stoltheten köp in utrustning så ni är förberedda imorgon, nästa vecka eller nästa månad. Eller ring Patrikweb
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Nykomling
|
Citat:
/Anders |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Banned
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kompetensen hos våra tekniker är inget problem. Vi har gott och väl den kompetens som krävs för att hantera DDOS-attacker. En sådan kommentar får mig att fundera på om du vet vad du vet om DDOS-attacker och vad det innebär? Det är inte direkt så att vi har nån möjlighet att få nån förvarning om en attack. En attack kommer när den kommer och det är först då vi kan göra något. Vilket vi också gör. Givetvis kan man köpa in externa skydd och liknande, vilket vi självklart kikar på vad vi har för alternativ för att förbättra det skydd vi redan har. Det måste man ju dock förstå att det är inget som görs över en natt, utan vi måste jämföra och se vilka alternativ som är relevanta och fördelar/nackdelar med de. Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samt ha automatiska block efter 5 min mot mål som attackeras, om ni har totalt förlite kapacitet så har ju dock kunderna inget val använda leverantör som har mer kapacitet istället. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kapaciteten är inget problem, utan att det är omöjligt att proaktivt skydda sig mot alla olika typer av attacker. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Rätt kapacitet, rätt kompetens och rätt utrustning uppsatt på rätt sätt skyddar 99% av alla attacker. Du kan gå så långt så du filtrerar olika vilket land trafik till och med kommer ifrån. Allt handlar endast om mönster, som exempel TCP och HTTP. För man ska följa TCP rfc så måste det ske handskaning på rätt sätt, att blockera SYN i PPS är väldigt simpelt. Du kan till och med redirekt all trafik via en appliance för filtera det värsta. Även om man har en attack som lyckas köra SYN/ACK riktigt och skapa en aktiv socket så kan jag garantera att dom inte skickar med en HOST Header rätt mot HTTP. Vilket då har ud ett mönste filtrera på, om dom nu gör det så kan du blockera just efter det mönster istället. Ser man till UDP/ICMP eller andra IP protokoll så är det 99% trafik som inte ens behöver nå en shared miljö eller används ens. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Banned
|
Citat:
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ett år? Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar? Vadå ett år? Vad kommer det i från? Vi arbetar hela tiden med förbättringar på alla punkter, inte bara DDOS, men även annat. Det är självklart inte något vi ignorerar, utan något som har hög prioritet. |
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|