FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Då var det dags igen. Jävla attack mot City Network. Varje dag är det något skit som händer i deras delade miljö. Nu får deras tekniker skärpa sig annars är det hej då från oss och våra kunder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Måste jag hålla med om, går ju inte att jobba med någonting, de får ta o skärpa sig!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tar gärna emot tips på var man kan lägga sajterna utan problem...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan faktiskt bara hålla med. Det är upp till oss att lösa alla dessa attacker.
Samtidigt som jag är extremt frustrerad över att det finns folk som inte verkar ha något bättre för sig än att hela tiden (och jag snackar massor med attacker). Vi blockar och hanterar förstås väldigt många och många märks inte - men i den här takten blir vi påverkade tyvärr. Kan säga att vi gör vissa justeringar redan under natten och fler kommer under morgondagen. Tack för tålamodet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vore intressant att veta ifall ni på City Network har varit särskilt utsatta för attacker på grund av vissa kunder (Sverigedemokraterna ligger ju hos er exempelvis) eller om ni bara varit sämre på att hantera attackerna.
Kanske vore dags för er webbhotell att börja samarbeta lite kring detta eftersom det är ett väldigt omfattande problem och framför allt, som jag och andra tidigare efterfrågat utan särskilt engagerad respons, börjar polisanmäla attackerna i större utsträckning så att problemen uppmärksammans även utanför branschen.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Om det är vissa sajter som träffas av attackerna återkommande är det väl bara att kicka ut dessa sajter? Finns det ingen klausul i villkoren om det? Det spelar ingen roll vilka sajter det berör. Eller attackerna kanske slår mycket bredare än så?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om ni vet vilka sajter det är som blir attackerade upprepade gånger är det bara att ta bort dem! Ingen snack om saken. Alt. kan ni erbjuda dem någon slags lösning där de inte påverkar hundratals andra sajter. Är det sant det tartan skriver att Sverigedemorkaterna ligger hos City?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
IP in AS : AS42695 (CNHAB City Network Hosting AB) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Att sparka ut sajter som drabbas av attacker är inte alls någon bra lösning hur illa jag än tycker om SD
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vem har ens sagt att det är SD som blir attackerade? Och vem skulle vilja utföra DDoS emot SD? Enda är väl vänster folk som jag skulle kunna tänka mig gå så långt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|