FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Till johan1234 - Återigen, det har ingeting att göra med yttrandefrihet. Det har att göra med värderingar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() crazzy, det är ju precis det vi säger, att det är i princip omöjligt för ett enskilt webbhotell att göra något. Just därför är det viktigt att man engagerar sig och försöker samarbeta kring dessa problem. Det borde i stort sett alla webbhotell vara intresserade av? Den som inte är villig att medverka i ett sådant samarbete säger ju indirekt "vi skiter i våra kunder, de får ta lite attacker då och då". Går man samman så kan man i slutändan också nå operatörerna och lagstiftare. Att bara rycka på axlarna och säga att "det är inte så mycket vi kan göra" hjälper naturligtvis inte särskilt långt. Det är ungefär så alla webbhotell gör idag, inte bara ni.
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
För klent nät helt enkelt, bara köpa mer
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nej - vi har regler som du är medveten om. Dessa har satts upp för att vi skall kunna leverera en bra tjänst till andra för ett rimligt pris. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
DanielN - Yttrandefrihet eller värderingar - resultatet är blir detsamma. Personligen blir jag lite rädd när jag ser stora aktörer faktiskt lägga värderingar för vi har ju ett samhälle där alla åsikter och värderingar är välkomna - även de jag inte gillar. Tänk själv om våra stora svenska företag skall lägga in om värderingar om tex SD eller Socialdemokraterna eller kanske miljöpartiet skall få köpa telefoni från Telenor, 3 eller Tele2? Direkt skadligt för samhället. Det skulle snabbt eskalera till mycket värre segregering och diskriminering tror jag. Diskriminering av alla slag är oönskvärt i min mening.
gotserved - inte vid något tillfälle spelade vår internetkapacitet roll. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Banned
|
Johan & crazzy: Jag tror bestämt att samtliga här håller med mig nu.
Borde ni inte ha en gnutta erfarenhet av DDOS nu? Det är liksom inte första gången detta sker och kommer nog inte vara sista. Svälj stoltheten köp in utrustning så ni är förberedda imorgon, nästa vecka eller nästa månad. Eller ring Patrikweb ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
De flesta tv-kanaler väljer att inte ta in reklamfilmer från partier som Sverigedemokraterna. När det gäller rasism och andra extrema ytterligheter så är det svårt att säga att det är fel av ett företag att säga nej till kunder även om jag rent principiellt också kan tycka att yttrandefriheten går före. Sverigedemokraterna diskriminerar friskt själva, då blir det lite ironiskt att ta in dom som kunder och sedan hänvisa till att man är emot diskriminering i alla former ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-02-27 klockan 11:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |