FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
/Anders |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Nykomling
|
Aha, det är ju ganska bra utrustning
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Medlem
|
Johan och Crazzy, så vad ni säger är att ni inte kan göra så mycket mer åt detta?
Det får mig som kund och ÅF att börja fundera på en snabb flytt trots er i mina ögon bra support och i övrigt bra tjänster. Jag har vart hos många webbhotell innan med olika sidor och projekt men aldrig vart med om den grad av DDos störningar som upplevts sista månaderna hos er. Jag skulle, precis som tart gärna se lite arbete över gränserna mellan de svenska aktörerna i denna fråga då det måste ses som ett branchproblem. Jag förstår även att man inte kan skydda sig helt men som sagt så har jag aldrig tidigare upplevt de DDos problem tidigare som vart hos er senaste månaden. Frågan kring SD lämnar jag därhän då jag tycker ni har rätt klara avtalsvillkor om vad som gäller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kompetensen hos våra tekniker är inget problem. Vi har gott och väl den kompetens som krävs för att hantera DDOS-attacker. En sådan kommentar får mig att fundera på om du vet vad du vet om DDOS-attacker och vad det innebär? Det är inte direkt så att vi har nån möjlighet att få nån förvarning om en attack. En attack kommer när den kommer och det är först då vi kan göra något. Vilket vi också gör. Givetvis kan man köpa in externa skydd och liknande, vilket vi självklart kikar på vad vi har för alternativ för att förbättra det skydd vi redan har. Det måste man ju dock förstå att det är inget som görs över en natt, utan vi måste jämföra och se vilka alternativ som är relevanta och fördelar/nackdelar med de. Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Samt ha automatiska block efter 5 min mot mål som attackeras, om ni har totalt förlite kapacitet så har ju dock kunderna inget val använda leverantör som har mer kapacitet istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur fasiken kom SD in i bilden? Och vad har ni för skev syn, ska webhotell neka dig som kund beroende på dina politiska åsikter? Håll er till tråden.
Precis som crazzy säger är DDoS inte något man kan undvika, det går dock att hantera på diverse sätt och ha fallbacks. Inget som görs över en dag och att de tar frågan i diverse forum tyder på att de märkt av problemet och förmodligen jobbar på det. Lycka till CN. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Kapaciteten är inget problem, utan att det är omöjligt att proaktivt skydda sig mot alla olika typer av attacker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ett år? Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar? Vadå ett år? Vad kommer det i från? Vi arbetar hela tiden med förbättringar på alla punkter, inte bara DDOS, men även annat. Det är självklart inte något vi ignorerar, utan något som har hög prioritet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|