Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Första vs andra svar hos support

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-13, 23:34 #1
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Dock tycker jag det är riktigt fult av ITisGood.se att hoppa på er. Han arbetar i praktiken åt City Network. Det är bara ett av många exempel på hur illa flera webbhotell betett sig mot konkurrenter de senaste två åren - trots att det var det City Network själva beklagade sig över här på WN för inte alltför länge sedan
Men du? Vad tråkigt? Vi har inte med det att göra. Vi är mycket måna om att köra reko (om än tufft ibland) mot och med våra konkurrenter och har öppna relationer med många av dem. Att inte vara öppen på det sättet är bara att skjuta sig själv i foten - och jag tror du förstår det. Att tro att detta var relaterat som du försöker få till att vi hoppar på konkurrenter - ja det förvånar minst sagt. Jag antar att han uttrycker sin personliga åsikt - som han verkar ha gjort här en bra stund på WN och säkert kommer fortsätta med.

För att det inte skall bli några missförstånd - Peter jobbar på ett företag som City en gång var delägare i. Det är City inte längre och bolagen är helt fristående. Personer som är kunder, leverantörer eller har en annan relation till mig eller City - jag hoppas de får ha en åsikt här också - utan att City är ansvarig för vad varje person säger. ;-)
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 09:10 #2
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Vi på Oderland hade ett nära samarbete med ett externt bolag för firstline support 24/7i ca 1 års tid 2009/2010.

Det kunde ha fungerat då vi gav det bra med tid, hade gemensamma möten via nätet och besök/utbildning på plats hos oss samt certifiering mm för att kunna hantera kunder på rätt sätt.

Så vis går det att hantera på rätt sätt. Tyvärr visade det sig inte hålla i längden pga stor personalomsättning på det bolaget., men ett tag fungerade det mycket bra.

Vi har inte övergivit tanken på 24/7 än men det skall göra mer nytta än skada.

Det tar ca 1 år innan en nyanställd är så gott som självgående så ibland får man ha förståelse som kund att ärendet kan gå vidare till en mer erfaren (senior)tekniker.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017