Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Första vs andra svar hos support

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-14, 12:51 #1
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Finns ingen lönsamhet med bra 24/7 support i dom priserna kunderna betalar för webbhotell i Sverige.

Visst kan man anställa folk från billigare länder, finns många länder där en medelinkomst är 200EUR per månad. Även inom EU.

Dock är det väldig kostsam process att utbilda sådan personal både tekniskt och i språk.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 23:29 #2
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Finns ingen lönsamhet med bra 24/7 support i dom priserna kunderna betalar för webbhotell i Sverige.

Visst kan man anställa folk från billigare länder, finns många länder där en medelinkomst är 200EUR per månad. Även inom EU.

Dock är det väldig kostsam process att utbilda sådan personal både tekniskt och i språk.
Helt riktigt. I de fall när folk "tror" att dom har joursupport och man talar om att dom får betala en bra slant för det så konstaterar dom ofta att dom nog inte behöver det. Känns som att behovet av support utanför kontorstid för småkunder är marginellt.
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017