Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Första vs andra svar hos support

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-13, 12:13 #21
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
WordpressMan WordpressMan är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Ni måste skilja mellan support och tekniker, tänk på att 99% av alla som ringer en webbhotellssupport (Inte folk här på WN alltså) har enkla frågor om domäner, sina konton och fakturor, samtliga personer i vår supportavdelning kan besvara på dessa frågor utan problem.
Varför påstår ni då att ni har en supporttekniker 24/7 om det inte finns någon som är speciellt teknisk tillgänglig 24/7? För mig är en supporttekniker någon som kan svara på i stort sätt vad som när det gäller allt som rör sig om problem. Inte någon liten outbildad lallare som kan kolla upp en i kundregistret och bekräfta att man är kund och sen thats it.
WordpressMan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 14:21 #22
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2012
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar

Reg.datum: Jun 2012
Citat:
Ursprungligen postat av WordpressMan Visa inlägg
Varför påstår ni då att ni har en supporttekniker 24/7 om det inte finns någon som är speciellt teknisk tillgänglig 24/7? För mig är en supporttekniker någon som kan svara på i stort sätt vad som när det gäller allt som rör sig om problem. Inte någon liten outbildad lallare som kan kolla upp en i kundregistret och bekräfta att man är kund och sen thats it.
Hej, ja nu är ingen av våra supporttekniker "lallare" utan alla blir utbilda vid anställning och fortlöpande och många dom har även en teknisk kompetens vid anställning. Sen har vi jour tekniker 24/7 men dom svarar inte på supportfrågor under nattetid. Har du frågor om detta får du gärna maila mig på [email protected].
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 18:21 #23
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2008

Citat:
Ursprungligen postat av WordpressMan Visa inlägg
En supporttekniker är inte någon som kan svara på alla dina frågor. Den supporttekniker som tar emot ditt ärende sitter i s.k. First Line. First line är ofta personer som inte har så lång arbetserfarenhet inom yrket. Man börjar där och avancerar sedan vidare till Second Line och kanske Third Line/Drift/Whatever, efterhand som kompetensen ökar.

När supportteknikern inte kan svara på ditt ärende så kommer han/hon vidarebefodra detta till rätt person/avdelning. Dessa avdelningar har ofta andra arbetsuppgifter också (någon måste sköta den dagliga driften - det gör inte First Line) och därför kommer dessa svar ta längre tid.

Du verkar ha extremt höga supportkrav och därför tycker jag du ska välja ett webhotell som drivs av 1-2 personer där båda är väldigt driftiga och tekniska.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 19:37 #24
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad

Reg.datum: Oct 2005
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Danieloss avatar

Reg.datum: Oct 2005
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Du verkar ha extremt höga supportkrav och därför tycker jag du ska välja ett webhotell som drivs av 1-2 personer där båda är väldigt driftiga och tekniska.
Verkar vettigt, att tänka på dock är att sådana företag oftast inte har 24/7 support utan kanske enbart dag eller dag/kvälls support.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 19:47 #25

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Verkar vettigt, att tänka på dock är att sådana företag oftast inte har 24/7 support utan kanske enbart dag eller dag/kvälls support.
Visst är det så. Support i såna företag sker efter Best effort.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 22:06 #26
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Dock tycker jag det är riktigt fult av ITisGood.se att hoppa på er. Han arbetar i praktiken åt City Network. Det är bara ett av många exempel på hur illa flera webbhotell betett sig mot konkurrenter de senaste två åren - trots att det var det City Network själva beklagade sig över här på WN för inte alltför länge sedan
Jag tycker inte han hoppar på någon utan det kändes som sakliga åsikter, hade varit skillnad om det t.ex stått "City Network är bättre". Däremot håller jag med om att man bör vara återhållsam och försiktig med åsikter som har negativ klang. Men samtidigt så är åsikter bra för att sätta normer för hur man bör agera när det gäller Internettjänster även fast det är kritiska åsikter.
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-13, 23:34 #27
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Dock tycker jag det är riktigt fult av ITisGood.se att hoppa på er. Han arbetar i praktiken åt City Network. Det är bara ett av många exempel på hur illa flera webbhotell betett sig mot konkurrenter de senaste två åren - trots att det var det City Network själva beklagade sig över här på WN för inte alltför länge sedan
Men du? Vad tråkigt? Vi har inte med det att göra. Vi är mycket måna om att köra reko (om än tufft ibland) mot och med våra konkurrenter och har öppna relationer med många av dem. Att inte vara öppen på det sättet är bara att skjuta sig själv i foten - och jag tror du förstår det. Att tro att detta var relaterat som du försöker få till att vi hoppar på konkurrenter - ja det förvånar minst sagt. Jag antar att han uttrycker sin personliga åsikt - som han verkar ha gjort här en bra stund på WN och säkert kommer fortsätta med.

För att det inte skall bli några missförstånd - Peter jobbar på ett företag som City en gång var delägare i. Det är City inte längre och bolagen är helt fristående. Personer som är kunder, leverantörer eller har en annan relation till mig eller City - jag hoppas de får ha en åsikt här också - utan att City är ansvarig för vad varje person säger. ;-)
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 09:10 #28
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar

Reg.datum: Jan 2004
Vi på Oderland hade ett nära samarbete med ett externt bolag för firstline support 24/7i ca 1 års tid 2009/2010.

Det kunde ha fungerat då vi gav det bra med tid, hade gemensamma möten via nätet och besök/utbildning på plats hos oss samt certifiering mm för att kunna hantera kunder på rätt sätt.

Så vis går det att hantera på rätt sätt. Tyvärr visade det sig inte hålla i längden pga stor personalomsättning på det bolaget., men ett tag fungerade det mycket bra.

Vi har inte övergivit tanken på 24/7 än men det skall göra mer nytta än skada.

Det tar ca 1 år innan en nyanställd är så gott som självgående så ibland får man ha förståelse som kund att ärendet kan gå vidare till en mer erfaren (senior)tekniker.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 11:51 #29
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2004
Finns ingen lönsamhet med bra 24/7 support i dom priserna kunderna betalar för webbhotell i Sverige.

Visst kan man anställa folk från billigare länder, finns många länder där en medelinkomst är 200EUR per månad. Även inom EU.

Dock är det väldig kostsam process att utbilda sådan personal både tekniskt och i språk.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-12-14, 20:46 #30
TiKei TiKei är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
TiKei TiKei är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2006
På tal om support, Patrikweb, när hade du tänkt att svara på mitt mail som jag skickade för flera veckor sen och skickade om för någon vecka sen?
Hade varit trevligt att få en bekräftelse på uppsägningen...
TiKei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017