FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
När supportteknikern inte kan svara på ditt ärende så kommer han/hon vidarebefodra detta till rätt person/avdelning. Dessa avdelningar har ofta andra arbetsuppgifter också (någon måste sköta den dagliga driften - det gör inte First Line) och därför kommer dessa svar ta längre tid. Du verkar ha extremt höga supportkrav och därför tycker jag du ska välja ett webhotell som drivs av 1-2 personer där båda är väldigt driftiga och tekniska. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
|
Verkar vettigt, att tänka på dock är att sådana företag oftast inte har 24/7 support utan kanske enbart dag eller dag/kvälls support.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
För att det inte skall bli några missförstånd - Peter jobbar på ett företag som City en gång var delägare i. Det är City inte längre och bolagen är helt fristående. Personer som är kunder, leverantörer eller har en annan relation till mig eller City - jag hoppas de får ha en åsikt här också - utan att City är ansvarig för vad varje person säger. ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi på Oderland hade ett nära samarbete med ett externt bolag för firstline support 24/7i ca 1 års tid 2009/2010.
Det kunde ha fungerat då vi gav det bra med tid, hade gemensamma möten via nätet och besök/utbildning på plats hos oss samt certifiering mm för att kunna hantera kunder på rätt sätt. Så vis går det att hantera på rätt sätt. Tyvärr visade det sig inte hålla i längden pga stor personalomsättning på det bolaget., men ett tag fungerade det mycket bra. Vi har inte övergivit tanken på 24/7 än men det skall göra mer nytta än skada. Det tar ca 1 år innan en nyanställd är så gott som självgående så ibland får man ha förståelse som kund att ärendet kan gå vidare till en mer erfaren (senior)tekniker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
|||
|
Finns ingen lönsamhet med bra 24/7 support i dom priserna kunderna betalar för webbhotell i Sverige.
Visst kan man anställa folk från billigare länder, finns många länder där en medelinkomst är 200EUR per månad. Även inom EU. Dock är det väldig kostsam process att utbilda sådan personal både tekniskt och i språk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Nykomling
|
På tal om support, Patrikweb, när hade du tänkt att svara på mitt mail som jag skickade för flera veckor sen och skickade om för någon vecka sen?
Hade varit trevligt att få en bekräftelse på uppsägningen... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|