![]() |
Första vs andra svar hos support
Jag tycker mig ha märkt av en tydlig trend när det gäller support hos webbhotellen. Det är väldigt ofta man får ett snabbt första svar men ifall det behövs ytterligare uppföljning i samma ärende så tar det ofta betydligt längre tid och ibland får man inget svar alls.
Är det fler som märkt av detta? Vad beror det på? Är det en medveten strategi bara för statistikens skull eller är det supportsystemen som är dåligt uppbyggda? |
Jag kan tänka mig att det beror på att när svaret inte finns som ett standardsvar, alltså där de kan använda copy and paste, så behövs det kompetens som kanske inte alltid finns där.
|
En del ticketsystem lägger alla nya tickets först i listan, alltså helt nya och dom ticket med nytt svar på hamnar långt ner i listan. I vissa fall syns det inte tydligt att det ens inkommit nytt svar på en viss ticket.
|
I många fall är det väl också så att det first line support som ger det första svaret, men om de inte kan svara på alla dina frågor eller göra de åtgärder som krävs och då skickas du vidare till tekniker och där brukar behandlingstiden vara längre eftersom de svarar på mer tekniskt avancerade frågor och måste ofta gå in och göra manuella åtgärder.
|
Jag får i princip alltid ett skitsvar som första respons från mina leverantörer.
|
Citat:
Man skickar med så mycket info som möjligt men ändå får man ett skitsvar riktat till en nybörjare tillbaka. |
Citat:
|
Citat:
Mvh Fredrik |
Citat:
|
Citat:
Mvh Fredrik |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson