Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

"BrokeP" om The Pirate Bay rättegången och livet efter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-10, 23:08 #1
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag skulle hålla med dig helt och hållet om det där stämde men det gör det inte. Maxstraffet för upphovsrättsbrott är 2 års fängelse och har så varit länge, inget har förändrats där. Det krävs då i princip en affärsmässig distribution i stil med Swepiracy (inte ens där blev det fängelse vad jag vet?) eller TPB. Det är inte alls så att en halv miljon svenskar riskerar fängelse
"– Det handlar om 10–20 filmer eller ett tusental musikfiler, ungefär där går gränsen för när jag i normalfallet tycker att det handlar om fängelse", fildelningåklagare Henrik Rasmusson
http://www.dn.se/kultur-noje/fangels...ljon-fildelare
Visserligen "bara" hans åsikt, men det är inte orimligt att en halv miljon svenskar förtjänar fängelse. Han skulle i alla fall yrka på fängelse för denna halvmiljon om han fick chans att åtala dem.
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-10, 23:41 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Conth Visa inlägg
"– Det handlar om 10–20 filmer eller ett tusental musikfiler, ungefär där går gränsen för när jag i normalfallet tycker att det handlar om fängelse", fildelningåklagare Henrik Rasmusson
http://www.dn.se/kultur-noje/fangels...ljon-fildelare
Visserligen "bara" hans åsikt, men det är inte orimligt att en halv miljon svenskar förtjänar fängelse. Han skulle i alla fall yrka på fängelse för denna halvmiljon om han fick chans att åtala dem.
Jag tror ärligt talat att han lever i en annan verklighet än de flesta andra jurister i landet Att enskilda jurister kommer med märkliga uttalandet förekommer dock med jämna mellanrum, det är inte bara fildelningen förunnat.
Oläst 2012-07-11, 00:31 #3
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag tror ärligt talat att han lever i en annan verklighet än de flesta andra jurister i landet Att enskilda jurister kommer med märkliga uttalandet förekommer dock med jämna mellanrum, det är inte bara fildelningen förunnat.
Ja, men problemet är väl att det är han och 2 åklagare till som just hanterar denna typen av ärenden. Har ju egen erfarenhet hur dom typer av åklagare går in för bryta mot lagen så mycket som möjligt. Saknar helt respekt för Svensk lag och hur man ska agera inom rimliga gränser.

Dom åklagaren styrs ju inte ens av Svensk lag utan är film och musikmaffians och lilla Henriks Ponten's privata horor.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017