FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Citat:
Säg att jag skriver en bok som jag väljer att trycka upp och inte släpper i digital form, bland annat för att slippa jaga kopierade fotografier eller dylikt på nätet. Har du då rätt att ladda ner denna om du hittar den tillgänglig på TPB? Bör inte jag ha rätt att bestämma hur den ska spridas? Visst tar man sällan någon större skada av "enskilt bruk" men det gör man däremot av att alla som laddar ner den sponsrar illegal spridning av såväl det enskilda verket som många andra verk. Säg vidare att jag har kodat ett ramverk som reproducerar olika typer av kod som kan återanvändas i olika projekt eller om jag kodat ett script som håller ordning på mina domäner. Jag vill endast använda dessa i min egen verksamhet och vill därför inte sälja dem till kunder. De gynnar min verksamhet och jag skulle kunna tappa fördelar gentemot andra ifall de kom ut på marknaden. Om dessa produkter skulle saknas på marknaden eller om mina script passar just dina behov bäst, har du då rätt att stjäla koden från mig?
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-07-10 klockan 21:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om man har en lag som innebär att c:a en halv miljon svenskar rätteligen bör sitta i fängelse så är något allvarligt fel. Antingen på lagar/affärsmodeller eller svenska folket. Jag vet vad jag tror... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gillar man inte ett företag och/eller dess affärsmodell gör man enklast i att berätta detta för företaget och sen skita i att köpa något av dom. köper ingen produkterna lär de ändra sina affärsmodeller eller gå i konkurs.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.dn.se/kultur-noje/fangels...ljon-fildelare Visserligen "bara" hans åsikt, men det är inte orimligt att en halv miljon svenskar förtjänar fängelse. Han skulle i alla fall yrka på fängelse för denna halvmiljon om han fick chans att åtala dem. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Dom åklagaren styrs ju inte ens av Svensk lag utan är film och musikmaffians och lilla Henriks Ponten's privata horor. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|