Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

"BrokeP" om The Pirate Bay rättegången och livet efter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-10, 20:48 #28
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av ztream Visa inlägg
Vi diskuterar inte om piratkopiering är bra eller dåligt utan hur man kan skapa lagliga alternativ så att folk slutar kopiera. Jag försvarar inte piratkopiering, jag berättar varför de lagliga alternativen är dåliga och piratkopiering existerar.

Problemet är att folk i musikindustrin i stor mån är bakåtsträvare precis som du. Du förespråkar att man genom ett ideologiskt avståndstagande till piratkopiering ska acceptera dåliga tjänster och produkter. Det är inte ett marknadsekonomiskt tänk och funkar inte i verkligheten även om du och musikindustrin kommer fortsätta tro det.
Jag tror inte på en ren marknadsekonomi och en ren marknadsekonomi finns inte heller någonstans i hela världen. Man måste alltid reglera till en viss grad och att dra gränsen vid stöld ser inte jag som ett ideologiskt ställningstagande.

Att kalla mig för bakåtsträvare ser jag också som tämligen absurt. Jag arbetar med modern teknik varje dag. Dagens och framtidens teknik är lösningen på många av våra största utmaningar. Jag har som jag redan poängterat heller ingenting emot att man skulle erbjuda någon av de tjänster och produkter som du eller Conth önskar se på marknaden. Att jag personligen inte har något behov av en produkt betyder inte att jag tycker den ska förbjudas. På vilket sätt skulle jag vara en bakåtsträvare då? För att jag inte förespråkar piratkopiering?

Citat:
Ursprungligen postat av ztream Visa inlägg
Spotify är beviset, dina argument mot detta är löjliga. Först ratar du olagliga förfaranden, sen när det finns lagliga ratar du dem pga. Hur intäkterna fördelas. Var är logiken i detta?
Helt fel. Det olagliga förfarandet ratar jag rent etiskt / juridiskt. Det är aldrig okej. Spotify ska tvärtom naturligtvis få bedriva sin verksamhet och det har blivit en stor succé efter mycket hårt arbete. Jag är själv kund där sedan en längre tid tillbaka. Däremot är det i nuläget ingen långsiktig lösning eftersom den gynnar fyra bolag framför alla andra. Massor med musik jag lyssnar på finns inte heller där. Jag har aldrig någonsin påstått att Spotify inte skulle få existera... Det dyker upp nya aktörer på den marknaden så det kan nog hända en del framöver.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017