FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Citat:
Samt du även skall spara om jag minns rätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
Citat:
Jag har ingen skyldighet att analysera trafik eller bedriva privatspaning. Polisarbete skall utföras av polisen och inga andra. EDIT: Vad jag gör frivilligt är en helt annan sak men det är inte poängen som sagt. Ang. trafikloggar så börjar det bli en definitionsfråga, alla hosting providers är inte sina egna internetleverantörer och borde väl då inte omfattas av den lagen? Eller? Senast redigerad av Westman den 2011-11-16 klockan 19:54 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tyvärr inte särskilt ovanligt dock.. Google är inte en bov, dom sammanställer klara tydliga länkar, det tracker gör är ju att FÖRSVÅRA genom att dela upp i småbitar med enda syfte att kringå lagar... Vad e det annars för fel på ftp-protokollet som e snabbare ur nedladdningssynpunkt. Personligen anser jag de största bovarna är vi alla som faktiskt laddar ned. Läs gärna tråden på FB där mängder oroar sig att dom skall bli påkomna av polisen. Hur var det nu, det var väl inte olagligt att ladda ned? Varför då vara orolig? Är ärligt talat trött på folk som vägrar följa lagar och regler som gäller, oavsett om man gillar dom eller inte. Jag tycker det e korkat jag skall behöva hålla 30 km/tim när jag kör förbi dagiset kl 02 på natten, inte en enda unge har jag sett under de senaste 5 åren vid den tidpunkten. Men hastigheten gäller och jag får allt snällt rätta mig efter det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om man väljer att inte följa lagen så får man ta konsekvenserna, så resonerar jag t.ex. när det gäller hastighetsbegränsningar. Jag klagar inte om jag får fortkörningsböter - jag har ju kört för fort. Problemet när det gäller hostingföretag är just det att man inte ska hållas ansvarig för vad kunderna gör om man inte uppenbart valt att ignorera tydliga lagbrott. Jag vet inte vad kunder lagrar i sina databaser och jag har heller ingen rätt att gå in och kika i dem, ska jag då ändå hållas ansvarig bara för att t.ex. APB påstår en sak som jag inte ska eller får kontrollera? APB är ingen myndighet och har inga rättsliga befogenheter men tillåts av svenska rättsväsendet att agera både åklagare, polis och domstol. Tyvärr är det så att APB:s ord väger lika tungt som en polisanställd utredare och det är inte rättssäkert. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|