Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ipadress 83.185.17.234 hos Tele2 svartlistad som spam

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-09, 01:53 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det är Tele2s Ip-adress som är med på svartlistan inte webbhotellets mejlserver, så är det bara....
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-09, 16:40 #2
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det är Tele2s Ip-adress som är med på svartlistan inte webbhotellets mejlserver, så är det bara....
Verkar helkass att ett mail som ursprungligen kommer från en svartlistad adress men sedan passerar en relay som inte är det skulle stoppas..

Kan du skicka ett mail (till en extern adress) och sedan klistra in alla headers här så man ser hur det ser ut?
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-09, 17:50 #3
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det är Tele2s Ip-adress som är med på svartlistan inte webbhotellets mejlserver, så är det bara....
Jepp, precis som jag skrev på förra sidan. De flesta i detta land är svartlistade och därför
använder man sin leverantörs utgående mailserver via antingen port 25 (då måste man ligga
på samma nät som operatören, dvs Tele2:s nät för att nå smtp.tele2.se), eller en annan port
(oftast 587). Denna kräver ofta autentisering innan man kan skicka mail. Då brukar man kunna
använda vilket nät man vill och webhotellen brukar köra på denna varianten.

Om däremot den utgående mailservern skulle vara svartlistad så är det upp till Tele2 att lösa detta.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-12, 23:46 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Jepp, precis som jag skrev på förra sidan. De flesta i detta land är svartlistade och därför
använder man sin leverantörs utgående mailserver via antingen port 25 (då måste man ligga
på samma nät som operatören, dvs Tele2:s nät för att nå smtp.tele2.se), eller en annan port
(oftast 587). Denna kräver ofta autentisering innan man kan skicka mail. Då brukar man kunna
använda vilket nät man vill och webhotellen brukar köra på denna varianten.

Om däremot den utgående mailservern skulle vara svartlistad så är det upp till Tele2 att lösa detta.
Jag använder webbhotellets mejlserver och deras utgående mejl-port som inte är 587 utan 2500 och den har funkat klockrent i flera år nu.

Det funkar som sagt inte med port 25 för då måste jag ställa om alla mina 30 mejlkonton varje gång jag kopplar upp min PC via olika nät, vilket sker titt som tätt.

Som sagt så är det Tele2 som inte vill inse att deras IP-adress är svartlistad. Men det värsta är inte att IP-adressen är svartlistad i sig utan Tele2s attityd i kundtjänsten, att de vägrar ta tag i problemet och de vägrar ens att koppla mig till de som har som uppgift att lösa dessa problem.

Jag tycker numer att Tele2/Comviq är ett skitföretag för de börjar få samma attityd som Televerket/Telia hade tidigare.

Jag kan fortfarande inte skicka mejl utan nu senast så studsar även mina mejl jag skickar till [email protected] .....

Citat:
Could not deliver message to the following recipient(s):

Failed Recipient: [email protected]
Reason: This message cannot be delivered as it was marked as spam.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-14, 14:43 #5
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det funkar som sagt inte med port 25 för då måste jag ställa om alla mina 30 mejlkonton varje gång jag kopplar upp min PC via olika nät, vilket sker titt som tätt.
Om du kopplar upp dig via olika ISP'er jämt så är det alltså bara när du använder Tele2 som det är problem?

Jag håller med dom andra om att blacklist sker på SMTP nivå, inte sender-ip nivå. Att din Ip-adress råkar vara svartlistad har inget med saken att göra.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-14, 19:12 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Om du kopplar upp dig via olika ISP'er jämt så är det alltså bara när du använder Tele2 som det är problem?

Jag håller med dom andra om att blacklist sker på SMTP nivå, inte sender-ip nivå. Att din Ip-adress råkar vara svartlistad har inget med saken att göra.
Jag använder mitt mobila bredband från Tele2/Comviq mest men jag är uppkopplad via andra ISP som ComHem, Bredbandsbolaget, och andra titt som tätt.

Läs tråden en gång till från början så ser du att det är sender IP-adress som är de facto svartlistad och det har inte ett skvatt med SMTP-servern att göra. Jag har även provat med att skicka med andra konton som använder andr aSMTP-servrar som Webbplats.nu/Binero med samma resultat. Det funkar däremot om jag använder Webbmejl från Sajthotellet för då används inte mitt mobila bredbands IP-adress som sender-ip i spårningsinfo i mejlet, men det funkar inte att gå öbver till det i praktiken utan jag vill köra från min Outlook som jag alltid gjort och vill göra även i fortsättningen.

Problemet är att Tele2s IP-adress är svartlistad och Tele2 vägrar ta tag i och lösa problemet! De vägrar att lyssna på att det är deras IP-adress som är spärrad, de föreslår hela tiden lösningar på helt andra problem. TELE2s KUNDTJÄNST ÄR OKUNNIGA IDIOTER SOM VÄGRAR LYSSNA PÅ KUNDENS PROBLEM.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-11-14 klockan 19:27
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-15, 11:23 #7
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
SEAPelle SEAPelle är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 208
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det funkar däremot om jag använder Webbmejl från Sajthotellet för då används inte mitt mobila bredbands IP-adress som sender-ip i spårningsinfo i mejlet
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag har idag även testat att skicka mejl från Sajthotellets webbmejl (konto [mitt förnamn].[efternamn]@verimentor.se) och jag får studs då också.
Dina två olika inlägg motsäger ju varandra? Låt oss tillsammans lösa ditt problem istället för att stenhårt fokusera på oss om det är tele2, Sajthotellet, gudfadern eller kanske jag som felar.
SEAPelle är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-15, 13:30 #8
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Citat:
Ursprungligen postat av SEAPelle Visa inlägg
Dina två olika inlägg motsäger ju varandra? Låt oss tillsammans lösa ditt problem istället för att stenhårt fokusera på oss om det är tele2, Sajthotellet, gudfadern eller kanske jag som felar.
Detta tyder väl ännu mer på att dom just nu håller på (försöker i.a.f.) att göra förändringar i sin miljö..
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-15, 14:13 #9
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av SEAPelle Visa inlägg
Dina två olika inlägg motsäger ju varandra? Låt oss tillsammans lösa ditt problem istället för att stenhårt fokusera på oss om det är tele2, Sajthotellet, gudfadern eller kanske jag som felar.
Testerna var gjorda vid olika tillfällen, därav det något paradoxa i resultatet. Mina problem började någon gång runt 20:e oktober och har succesivt eskalerat.

Jag håller nu på att få hjälp med tester av Sajthotellet, som gör specialare för att trixa mig runt systemet, men grundproblemet är att Tele2s ip-adressser verkar vara svartlistade. De har tydligen ca 12000 ip-adresser på ett B-nät och det verkar som svartlistorna blockerar hela deras nät när tillräckligt många av deras IP-adresser blir svartlistade.

Jonas på Sajthotellet berättade att det just är många Tele2-kunder som har samma problem, som mig, som han får hjälpa.

Problemet är inte tekniskt egentligen utan verkar bero på Tele2s ovilja att ta tag i grundproblemet, sen om det beror på kort om personal eller ren slöhet/dumhet vet jag inte. Inget av dessa orsaker är acceptabelt för mig som kund.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-15, 09:02 #10
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Om du kopplar upp dig via olika ISP'er jämt så är det alltså bara när du använder Tele2 som det är problem?

Jag håller med dom andra om att blacklist sker på SMTP nivå, inte sender-ip nivå. Att din Ip-adress råkar vara svartlistad har inget med saken att göra.
Det borde ske på SMTP-nivå, ja. I det här fallet triggar spamfilter uppenbarligen på "received from" i headern. Webbmailen lägger till en X-originating-ip som triggar bineros spamfilter också, tycks det.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
kundtjänst, tele2


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017