FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Läs tråden en gång till från början så ser du att det är sender IP-adress som är de facto svartlistad och det har inte ett skvatt med SMTP-servern att göra. Jag har även provat med att skicka med andra konton som använder andr aSMTP-servrar som Webbplats.nu/Binero med samma resultat. Det funkar däremot om jag använder Webbmejl från Sajthotellet för då används inte mitt mobila bredbands IP-adress som sender-ip i spårningsinfo i mejlet, men det funkar inte att gå öbver till det i praktiken utan jag vill köra från min Outlook som jag alltid gjort och vill göra även i fortsättningen. Problemet är att Tele2s IP-adress är svartlistad och Tele2 vägrar ta tag i och lösa problemet! De vägrar att lyssna på att det är deras IP-adress som är spärrad, de föreslår hela tiden lösningar på helt andra problem. TELE2s KUNDTJÄNST ÄR OKUNNIGA IDIOTER SOM VÄGRAR LYSSNA PÅ KUNDENS PROBLEM. Senast redigerad av Conny Westh den 2011-11-14 klockan 19:27 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Detta tyder väl ännu mer på att dom just nu håller på (försöker i.a.f.) att göra förändringar i sin miljö..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag håller nu på att få hjälp med tester av Sajthotellet, som gör specialare för att trixa mig runt systemet, men grundproblemet är att Tele2s ip-adressser verkar vara svartlistade. De har tydligen ca 12000 ip-adresser på ett B-nät och det verkar som svartlistorna blockerar hela deras nät när tillräckligt många av deras IP-adresser blir svartlistade. Jonas på Sajthotellet berättade att det just är många Tele2-kunder som har samma problem, som mig, som han får hjälpa. Problemet är inte tekniskt egentligen utan verkar bero på Tele2s ovilja att ta tag i grundproblemet, sen om det beror på kort om personal eller ren slöhet/dumhet vet jag inte. Inget av dessa orsaker är acceptabelt för mig som kund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||