Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

USA ligger bakom Svensk nätfientlighet

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-31, 17:36 #1
sbgm sbgm är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Det är väl vi själva som monterat ner våra "medborgerliga rättigheter" genom att sno åt oss musik och film utan att betala för den, eller? Frihet under ansvar. Klarar man inte av att ta ansvar för sina handlingar så kommer ofriheten som ett brev på posten.
Genom att du säger att det är vi själva som nedmonterat våra rättigheter, så säger du att våra rättigheter "ges" av staten, d.v.s att vi ägs av staten. Att det är så i denna statskapitalism förnekar jag inte, men tycker du det är rätt?
sbgm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-01, 03:30 #2
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
MickeH MickeH är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Tror att det var någon tidig amerikansk president som myntade uttrycket

”Ett folk som accepterar att vara övervakad förtjänar inte heller att vara fria”

Ack så det stämmer……
MickeH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-01, 15:38 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av sbgm Visa inlägg
Genom att du säger att det är vi själva som nedmonterat våra rättigheter, så säger du att våra rättigheter "ges" av staten, d.v.s att vi ägs av staten. Att det är så i denna statskapitalism förnekar jag inte, men tycker du det är rätt?
Staten är vi allihopa. Gemensamt bestämmer vi de regler som gäller för SAMTLIGA människor i landet. Men, nej, jag personligen tycker inte stater bör existera utan det bästa vore om vi styrde hela jorden gemensamt. Man måste givetvis ändå rätta sig efter det man kommer överens om.
Oläst 2011-01-03, 19:01 #4
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Staten är vi allihopa.
Vi är inte staten. Staten är en grupp människor i samhället som enligt religionen etatism har laglig och moralisk rätt att initiera våld.

Citat:
Gemensamt bestämmer vi de regler som gäller för SAMTLIGA människor i landet.
Vi sitter inte gemensamt och förhandlar om lagar. Var fjärde år röstar vi och kan välja mellan två partier, alliansen och de rödgröna. Skillnaden mellan dessa partier ligger på 1.5% (de rödgrönas skuggbudget för 2010, skiljde med ca 1.6% från alliansen)

Majoriteten utser politiker, men majoriteten stiftar inte lagar, eller lägger fram förslag på lagar.

Citat:
Men, nej, jag personligen tycker inte stater bör existera utan det bästa vore om vi styrde hela jorden gemensamt.
Kontrollera dina premisser. Hur kan man styra jorden gemensamt om man inte har någon stat? Staten är verktyget för att styra och kontrollera andra människor, polis, militär och fängelse är piskan som får människorna att göra vad de som kallar sig politiker vill. Moroten är att dessa människor tror att detta är moraliskt.

Citat:
Man måste givetvis ändå rätta sig efter det man kommer överens om.
I ett kontrakt måste man rätta sig efter det ja. Men att en politiker stiftar en lag, betyder inte att mellan mig och politikern råder en överenskommelse.
sbgm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017