Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Så ditt förslag är alltså att vi ska strunta i att hjälpa människor från krigsdrabbade områden eftersom det är större risk att de mår psykiskt dåligt och hamnar i bidragsträsket än vanliga skötsamma svenskar? Vakna upp och lukta på verkligheten, pojk.
|
Om vi ska lukta på verkligheten kan vi enkelt konstatera att de flesta invandrare inte är flyktingar, utan att
andelen flyktingar är mindre än 10 %.
Vi räddar knappast världen genom att ha ett system där nya lyckosökande invandrare varje år leds till samma fattiga förorter där de låses fast i utanförskap och arbetslöshet. Det finns ingen som tjänar på det, speciellt inte flyktingar eftersom det leder till att
nya flyktingar inte kan tas emot.
Citat:
Med din (bristande) logik så skulle jag rösta på Gudrun eftersom inga andra tar kvinnomisshandeln på allvar då det är väldigt många kvinnor som far illa. Samtliga etablerade partier vill självfallet både minska arbetslöshet, kvinnomisshandel och all annan brottslighet.
|
Även om alla partier säger sig vilja alla väl tar ändå FI könsskillnader på större allvar än de etablerade partier, på samma sätt som SD tar invandringsfrågorna på större allvar. Deras lösningar kanske inte är de bästa, men de har i alla fall ett ärligt fokus.
Citat:
För att vända på steken så kan jag säga att jag träffat fler helsvenska ungdomar än invandrare som öppet säger att de hellre lever på bidrag än "tar ett skitjobb".
|
You just blew my mind.