Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kommer du att rösta i riksdagsvalet?

Visa resultat för omröstning: Valet 2010
Vänsterpartiet (V) 7 3.04%
Miljöpartiet (MP) 14 6.09%
Socialdemokraterna (S) 15 6.52%
Centerpartiet (C) 17 7.39%
Folkpartiet (FP) 8 3.48%
Kristdemokraterna (KD) 9 3.91%
Moderaterna (M) 100 43.48%
Piratpartiet (PP) 22 9.57%
Sverigedemokraterna (SD) 31 13.48%
Annat 7 3.04%
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-09-15, 13:54 #261
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westmans avatar

rhuse: Ja och NyD fick de andra riksdagspartierna att se över sin inställning till NyD:s valfrågor som de innan ignorerat. Sen åkte NyD ut i nästa val och försvann. Eller drömde jag det?
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 14:00 #262
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
rhuse rhuse är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
rhuse: Ja och NyD fick de andra riksdagspartierna att se över sin inställning till NyD:s valfrågor som de innan ignorerat. Sen åkte NyD ut i nästa val och försvann. Eller drömde jag det?
Och under fyra år hade vi en handlingsförlamad regering som än i dag dras upp av de rödgröna som ett exempel på när Sverige gick väldigt dåligt...
rhuse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 14:00 #263
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jo, det är faktiskt precis så enkelt. Det är en extremt liten andel av invandrarna som gör detta och man får vara bra korkad om man då inte inser att problemet är individerna och inte invandrarna som en grupp. Eller är män också ett samhällsproblem? Det är svårt att diskutera vettigt med 5-åringar.
Av andelen som kastar sten var det hur många? Nej det svarade du inte på och det tycker jag är fegt. Jag hänvisade till tidigare inlägg och jag har inte påstått att invandrarna som grupp är problemet. Så länge vi inte öppet diskuterar varför de är gravt överrepresenterade och så länge vi försöker dölja problemet istället för att i hitta en lösning tillsammans så skjuter vi oss i foten. Se tidigare inlägg och bespara mig korkade paralleller till män för det är ett faktum att lagen särbehandlar män negativt så den delen är redan överspelad (ja enligt lagen är män ett större problem än kvinnor). Att du tycker att jag diskuterar som en 5-åring kan du gärna få utveckla.
Oläst 2010-09-15, 14:04 #264
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Av andelen som kastar sten var det hur många? Nej det svarade du inte på och det tycker jag är fegt. Jag hänvisade till tidigare inlägg och jag har inte påstått att invandrarna som grupp är problemet. Så länge vi inte öppet diskuterar varför de är gravt överrepresenterade och så länge vi försöker dölja problemet istället för att i hitta en lösning tillsammans så skjuter vi oss i foten. Se tidigare inlägg och bespara mig korkade paralleller till män för det är ett faktum att lagen särbehandlar män negativt så den delen är redan överspelad (ja enligt lagen är män ett större problem än kvinnor). Att du tycker att jag diskuterar som en 5-åring kan du gärna få utveckla.
Jag har redan varit inne på det i flera tidigare inlägg. Att invandrare som grupp inte vore överrepresenterade vore tvärtom konstigt. Jag har aldrig sagt att man inte ska göra någonting åt brottslighet och det har självklart inte något av riksdagspartierna gjort heller. Lagen särbehandlar dessutom invandrare negativt i praktiken också. Parallellen är dock högst relevant i vilket fall som helst. Du försöker banalisera jämförelsen genom att peka på några få detaljer vilket känns tämligen absurt. Det enda "nya" SD har att komma med är att skylla alla problem på invandrarna.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-15 klockan 14:13
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 14:07 #265
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av rhuse Visa inlägg
Och under fyra år hade vi en handlingsförlamad regering som än i dag dras upp av de rödgröna som ett exempel på när Sverige gick väldigt dåligt...
Jag anser inte att den var handlingsförlamad däremot väldigt obenägen att samarbeta pga. blocktänkande. Du menar väl inte att S alltid har regerat i majoritet? Att skylla på att man satt i minoritet är dålig stil då S har haft samma problem eller har du glömt att S fick lov att flörta med centern i en period. Den regeringen fick inte heller mycket gjort pga. svårigheter att samarbeta så den matchen blir minst sagt oavgjord.
Oläst 2010-09-15, 14:13 #266
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag har redan varit inne på det i flera tidigare inlägg. Att invandrare som grupp inte vore överrepresenterade vore tvärtom konstigt. Jag har aldrig sagt att man inte ska göra någonting åt brottslighet och det har självklart inte något av riksdagspartierna gjort heller. Det enda "nya" SD har att komma med är att skylla alla problem på invandrarna.
Brottsligheten är inte problemet egentligen utan en produkt av ett problem och det är att vi inte har haft en vettig hantering av de invandrare vi har tagit emot och gett uppehållstillstånd osv. Nu sitter vi redan i skiten och så länge det inte diskuteras tillsammans med, och framför allt inom, invandrargrupperna så blir det ingen fungerande lösning. Lösningen måste komma inifrån.
Oläst 2010-09-15, 14:22 #267
Westmans avatar

Westmans avatar

Såg att du gjort tillägg i ditt inlägg. Jämförelsen är inte banal, den är väldigt skev.

I praktiken säger du, tja det är svårt att både bevisa och motbevisa. Det jag däremot kan bevisa är att män särbehandlas negativt, bara att läsa innantill.
Oläst 2010-09-15, 14:36 #268
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Såg att du gjort tillägg i ditt inlägg. Jämförelsen är inte banal, den är väldigt skev.

I praktiken säger du, tja det är svårt att både bevisa och motbevisa. Det jag däremot kan bevisa är att män särbehandlas negativt, bara att läsa innantill.
Det har lämnats flera rapporter de senaste åren som tar upp just det. När du talar om att män särbehandlas så är det bara vissa typer av brott förmodar jag?
Oläst 2010-09-15, 14:55 #269
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Det handlade lite om skolk idag i (lokala?) nyheterna. Minns inte vart i GBG det var men det var många invandrare som skolkade, det var romer i synnerhet som jag förstod det. De var kraftigt överrepresenterade. Nu hade man anställt en person som hade i uppgift att kontakta föräldrarna om varför deras barn inte var i skolan.

En mycket vanlig anledning var att föräldrarna struntade i att skicka dom till skolan. "Vadå, vi har ju inte fått nån utbildning? Varför ska våra barn behöva ha det?"

Resonerar föräldrarna så är det inte konstigt att det blir svårt för barnen senare i livet med jobb osv osv...
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-09-15, 15:05 #270
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Linuus Visa inlägg
Det handlade lite om skolk idag i (lokala?) nyheterna. Minns inte vart i GBG det var men det var många invandrare som skolkade, det var romer i synnerhet som jag förstod det. De var kraftigt överrepresenterade. Nu hade man anställt en person som hade i uppgift att kontakta föräldrarna om varför deras barn inte var i skolan.

En mycket vanlig anledning var att föräldrarna struntade i att skicka dom till skolan. "Vadå, vi har ju inte fått nån utbildning? Varför ska våra barn behöva ha det?"

Resonerar föräldrarna så är det inte konstigt att det blir svårt för barnen senare i livet med jobb osv osv...
Och ditt förslag på lösning är... att skicka ut romerna till ett annat land? Känns som vi börja komma in på lite väl praktiska detaljfrågor nu. Det där är mer en kommunal fråga än en nationell sådan.

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-15 klockan 15:09
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017