FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: Valet 2010 | |||
Vänsterpartiet (V) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 3.04% |
Miljöpartiet (MP) |
14 | 6.09% |
Socialdemokraterna (S) |
15 | 6.52% |
Centerpartiet (C) |
17 | 7.39% |
Folkpartiet (FP) |
8 | 3.48% |
Kristdemokraterna (KD) |
9 | 3.91% |
Moderaterna (M) |
100 | 43.48% |
Piratpartiet (PP) |
22 | 9.57% |
Sverigedemokraterna (SD) |
31 | 13.48% |
Annat |
7 | 3.04% |
Antal röster: 230. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#261 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
rhuse: Ja och NyD fick de andra riksdagspartierna att se över sin inställning till NyD:s valfrågor som de innan ignorerat. Sen åkte NyD ut i nästa val och försvann. Eller drömde jag det?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och under fyra år hade vi en handlingsförlamad regering som än i dag dras upp av de rödgröna som ett exempel på när Sverige gick väldigt dåligt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#263 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-15 klockan 14:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |||
|
||||
|
Jag anser inte att den var handlingsförlamad däremot väldigt obenägen att samarbeta pga. blocktänkande. Du menar väl inte att S alltid har regerat i majoritet? Att skylla på att man satt i minoritet är dålig stil då S har haft samma problem eller har du glömt att S fick lov att flörta med centern i en period. Den regeringen fick inte heller mycket gjort pga. svårigheter att samarbeta så den matchen blir minst sagt oavgjord.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |||
|
||||
|
Såg att du gjort tillägg i ditt inlägg. Jämförelsen är inte banal, den är väldigt skev.
I praktiken säger du, tja det är svårt att både bevisa och motbevisa. Det jag däremot kan bevisa är att män särbehandlas negativt, bara att läsa innantill. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#268 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det har lämnats flera rapporter de senaste åren som tar upp just det. När du talar om att män särbehandlas så är det bara vissa typer av brott förmodar jag?
![]() |
![]() |
#269 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det handlade lite om skolk idag i (lokala?) nyheterna. Minns inte vart i GBG det var men det var många invandrare som skolkade, det var romer i synnerhet som jag förstod det. De var kraftigt överrepresenterade. Nu hade man anställt en person som hade i uppgift att kontakta föräldrarna om varför deras barn inte var i skolan.
En mycket vanlig anledning var att föräldrarna struntade i att skicka dom till skolan. "Vadå, vi har ju inte fått nån utbildning? Varför ska våra barn behöva ha det?" Resonerar föräldrarna så är det inte konstigt att det blir svårt för barnen senare i livet med jobb osv osv... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-09-15 klockan 15:09 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|