Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bolagsskatten sänks till 22% 2013

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-16, 12:48 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
När det gäller Göteborg så går utvecklingen mer baklänges. Jag har en hybridbil (och ligger långt under 120 g/km CO2) och jag får inte längre miljötillstånd för parkering och fordonet kommer heller inte vara undantaget för trängselskatt. Precis samma fordon var undantaget i Stockholm fram tills nyligen när även de tog bort undantagen för miljöfordon.
Rätta mig om jag har fel men tanken med trängselskatten är väl inte enbart att den ska gynna vår miljö? Den är ju, som namnet antyder, minst lika mycket till för att minska trängseln i de centrala delarna av staden. Den som åker bil till jobbet varje dag spenderar ganska många timmar i köer varje år. Åtskilliga personer tar bilen in till stan på helgen trots att de inte alls behöver det. Det är dessutom en samhällsfara när utryckningsfordon har svårt att ta sig fram. Sedan har Göteborg av tradition haft sämst luft i Sverige och det måste vi göra något åt. Det är inte så att en miljöbil bara spottar ut vatten ur avgasröret I dagsläget är det näst intill barnmisshandel att skaffa barn om man bor i de centrala delarna av Göteborg (Stockholm med för den delen).

Måste även ge en eloge till Anders som visar hur absurda Patriks idéer är även i praktiken

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-09-16 klockan 13:06
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017