Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur kan man vara anonym på whois då det gäller .SE?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-17, 13:19 #11
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
eng3l eng3l är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H Visa inlägg
Men det bör även gå till såhär

6. loopia kollar igenom sina registrerade domännamn för dagen eller för veckan och bara snabbt går igenom alla nyregistreringar
7. vid eventuella fel, så kontaktar loopia denna besökare
8. besökaren ändrar uppgifterna inom en tidsram om inte så kontaktar loopia IIS.

The End!
Med tanke på hur marknaden ser ut för .SE domäner så finns det inte utrymme för en registrar med lite större registreringsvolymer skulle ha utrymme ekonomiskt att lägga ner tid på sådana kontroller. I praktiken så tjänar i princip ingen av de större registrarerna några pengar på rena .SE registreringar då domännamn istället används som lockvara för att sedan "sälja upp" kunden med tjänster som e-post och webbhotell.

Om sådana kontroller skulle tvingas igenom så skulle registrarerna behöva höja priserna på registreringarna för att kunna täcka de kostnader det skulle medföra, något som jag tror speciellt WN folk som är engagerade i den här delen av forumet inte direkt skulle jubla över.

Vidare så har jag lite svårt att se problematiken med att en person skulle registrera en domänadress med felaktigt namn så länge personnumret är korrekt. Det känns som att diskussionen gått till att handla om att medlemmar på forumet skulle göra det till affärsidé att sitta och spåra upp sådanna domännamn för att sedan får dom avregistrerade genom att springa till IIS och klaga.

Däremot så är jag själv en ivrig förespråkare för att whois protection är något .SE definitivt skulle titta närmare på.
eng3l är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017