Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-21, 20:48 #51
just-eat.se just-eat.se är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Feb 2008
just-eat.se just-eat.se är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.

Reg.datum: Feb 2008
Hej alle sammen,

Jeg er VD for http://www.just-eat.se. Vi har netop lanceret vores portal i Sverige. På portalen kan man bestille mad Online i det meste af Sverige.

For 3 dage siden åbnede vi vores Tradedoubler program og har indtil nu fået 65 ansøgninger hvilket jeg syntes er rigtig bra.

Håber jeg via dette forum kan opfordre en masse webmastre til, at hente og tilmelde jer til Just-Eat programmet. Vi sælger mad Online i Danmark for mere end 300.000.000 kroner om året.

Jeg har netop opdaget dette forum, håber I vil hjælpe os godt igang i Sverige :-)

Morten Larsen
just-eat.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-22, 12:37 #52
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2006

Några förändringar/framsteg i fallet P A F . S E ?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-22, 13:20 #53
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Flitig postare

Citat:
Originally posted by lunarmys@Feb 5 2008, 17:41
Jag vet inte om jag är blind, men kan verkligen inte hitta någon information om vad "Keywordpolicy : Stängt" skulle betyda. (kollat infocenter, FAQ och "manualer")
Jag har också undrat och sökt efter detta utan att hitta någonting. I och med att förklaring saknas så tror jag att du kan tolka det ganska fritt.

Förmodligen handlar det om ett visst antal ord (men vilka vet man inte). Det finns dessutom en policy som talar om hur man får använda dessa ord (policyn går dock inte att finna). I detta fall är denna policy stängd. Det kan man exempelvis tolka som att policyn inte längre existerar - att den är borttagen alltså. Det skulle i så fall förklara varför den inte går att finna.

Inte ens google vet vad en http://www.google.se/search?q=%22st%C3%A4ngd+policy%22 innebär.

Tycker annars att det är vanligt att jag får mejl från TradeDoubler som är otydliga. Engelska blandas med svenska, och begrepp som TradeDoubler själva har hittat på saknar förklaring. Det är synd att det är så svårt för TradeDoubler att förmedla sina budskap...
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-22, 15:40 #54
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2004
fabian fabian är inte uppkopplad
fabians avatar

Reg.datum: Jul 2004
Vi fick en utbetalning från TD idag.

Citat:
Till: Organisationsnummer / Personnummer: 556713-5974
Lite längrener:
Citat:
Arbetsgivaravgift SEK -3 454,18
Skatt SEK -3 196,34
Sub total SEK -6 650,52
Sedan när drar man arbetsgivaravgift och skatt när man betalar ut till företag
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-22, 15:50 #55
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Apr 2006
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar

Reg.datum: Apr 2006
fabian, min gissning är att ditt konto inte är reggat som företagskonto, ie orgnr eller liknande saknas

märkte precis själv att det står "Då du registrerat dig som privatperson kommer A-skatt att dras från din utbetalning. Det är viktigt att de är korrekt ifyllda vid utbetalningstillfällen för att du ska kunna få betalt av TradeDoubler." under Utbetalningsinformation, bett dem ändra dock
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 17:39 #56
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Flitig postare
TradeDoublers avatar

Citat:
Originally posted by alltinggratis@Feb 22 2008, 13:37
Några förändringar/framsteg i fallet P A F . S E ?
Som vi har nämnt tidigare fick vi in PAFs affiliateprogram genom Moment Marketing som i sin tur inte har betalat TradeDoubler. Vi har lagt upp en avbetalningsplan där vi har fått in två mindre betalningar, då vi kommer att kompensera alla drabbade publishers samtidigt måste vi avvakta tills full betalning har erhållits.

Hälsningar
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 18:35 #57

Bra att ni är lite öppna med frågan. Hur långt sträcker sig avbetalningsplanen (datum)?
Inte för att det handlar om några större eller betydande summor i mitt fall, med det är en principfråga om att de ska betala för annonseringen.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-05, 09:13 #58
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivitet
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys
Jag vet inte om jag är blind, men kan verkligen inte hitta någon information om vad "Keywordpolicy : Stängt" skulle betyda. (kollat infocenter, FAQ och "manualer")

Jag har också undrat och sökt efter detta utan att hitta någonting. I och med att förklaring saknas så tror jag att du kan tolka det ganska fritt.

Förmodligen handlar det om ett visst antal ord (men vilka vet man inte). Det finns dessutom en policy som talar om hur man får använda dessa ord (policyn går dock inte att finna). I detta fall är denna policy stängd. Det kan man exempelvis tolka som att policyn inte längre existerar - att den är borttagen alltså. Det skulle i så fall förklara varför den inte går att finna.

Inte ens google vet vad en http://www.google.se/search?q=%22st%C3%A4ngd+policy%22 innebär.

Tycker annars att det är vanligt att jag får mejl från TradeDoubler som är otydliga. Engelska blandas med svenska, och begrepp som TradeDoubler själva har hittat på saknar förklaring. Det är synd att det är så svårt för TradeDoubler att förmedla sina budskap...
Ännu ett obegripligt mejl

Citat:
Problem - DELL batch!

Vi har för tillfället problem att införa de filer som DELL skickar innehållande alla godkända sales i TradeDoublers system. På grund av detta syns inte statistiken för sålda enheter i spaceport sedan 28/2.
Vad är "DELL batch"? Vad är "spaceport"? Nån som vet?
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-05, 09:49 #59
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Originally posted by radioaktivitet@Mar 5 2008, 10:13
Vad är DELL batch? Vad är spaceport? Nån som vet?
Jag tolkar Dell batch som att det handlar om en reltivt stor automatiskt generad lista från Dell på godkända försäljningar.

Spaceport kanske är en port till yttre rymden?

Saknar också förklaringar till vad en iSale eller iLead är för något. Har förmodat att det rör sig ome en besökare som återkommer senare och identifieras med en cookie.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-05, 09:58 #60
TradeDoublers avatar
Flitig postare

Flitig postare
TradeDoublers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av radioaktivitet
Citat:
Originally posted by -radioaktivitet@Feb 22 2008, 14:20
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys
Jag vet inte om jag är blind, men kan verkligen inte hitta någon information om vad "Keywordpolicy : *Stängt" skulle betyda. (kollat infocenter, FAQ och "manualer")

Ännu ett obegripligt mejl

Citat:
Problem - *DELL batch!

Vi har för tillfället problem att införa de filer som DELL skickar innehållande alla godkända sales i TradeDoublers system. *På grund av detta syns inte statistiken för sålda enheter i spaceport sedan 28/2.
Vad är "DELL batch"? Vad är "spaceport"? Nån som vet?
Vi ber om ursäkt om mailet var otydligt. ”DELL-batch” är en fil som innehåller all godkänd försäljning. Denna fil laddas in i våra system så att statistiken ska visas när ni loggar in på ert TradeDoubler konto. Namnet SpacePort användes felaktigt för ert log in hos TradeDoubler.

Hälsningar
TradeDoubler
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017