FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Medlem
|
I senaste nyhetsbrevet (#9) står det att nertiden per hemsida kommer att vara 30 minuter, varför då? Kan ni inte bara ladda ner hela sidan till det nya klustret och därefter trycka på startknappen på klustret och stoppknappen på den gamla webbservern? Argumentet att ni gör det på natten är dåligt, det finns internetanvändare hela dygnet.
btw, (petnoga) "Extrema 250,000 GB?" - 250 TB heter det väl? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag får nog försvara Loopia lite här. Att flytta en hemsida handlar inte bara om att "ladda ner hela sidan och trycka på startknappen". När man flyttar hemsidor så finns det en massa faktorer att tänka på (konfigurationer, databaser, dns, osv). Nog för att nedtid alltid är tråkigt, men 30 minuter är väldigt lite med tanke på den stora omställning detta innebär för Loopia.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra då vet jag. Men jag efterlyser en bättre förklaring i nyhetsbrevet på detta, inte alla med järnkoll på vad som krävs.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Precis som JonathanS skriver görs det lite mer än att föra över sidan och trycka på start- respektive stopp-knappen. Vad händer med uppdateringar som har skett på den gamla sidan under själva överföringen om den är aktiv? Men vi kommer att minimera nedtiden på sidan även om vi främst fokuserar på att få med oss all information. Beräknad nedtid kommer vara mycket kortare än 30 minuter för de flesta kunder. Citat:
Citat:
Annars tycker jag det är jättebra att du är petnoga. Hör gärna av dig direkt till oss med dina synpunkter. Med hjälp av petnoga kunder blir nyhetsbreven och vi mycket bättre än om vi inte skulle få några kommentarer alls. Som jag läste på på idg tidigare idag (lite modifierad) "Knyt inte handen i fickan när du ser något som är fel. Ställ dig upp och skrik istället, så ska du se att saker och ting förändras.". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Vi har fortfarande kvar att fixa de uppgraderingarna där fördelningen blev fel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Så ni har migrerat samtliga webbsidor till nya Netappen? Det var inte igår det projektet påbörjades, verkligen skönt att höra att ni är klara med det. Det var, minst sagt, ett helvete med utrymmeshanteringen på Loopia tidigare. Nu lär Dano sova gott om natten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
||||
Medlem
|
Måste säga att det är jäkligt lustigt att ständigt läsa dessa trådar om Loopia och dittan och dattan, de har varit ledande i branschen under flera år och i stort sätt burit fram konkurrenterna vilket i sin tur gynnar er konsumenter.
Man läser om att det ena och andra skall läggas till, något man glömmer är att Loopia paketpriser har varit i stort sätt detsamma sedan starten samt att de trots detta har sänkt priser på domännamn, lagt till MySQL, utökat utrymmet samt trafikmängden i respektive paket. Hoppas att ni som gnäller även är lika aktiva när ni exempelvis skall köpa ny bil och kräver att ni skall få en maxutrustad bil utan att betala något extra. Man betalar mellan 987,50: till strax över 2000:- för ett företagspaket per år, det är ju löjliga summor, detta räcker ju inte ens till en skaplig fylla. Så tänk efter lite innan ni gnäller..... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Bara det att du ett tag fick betala extra för MySQL och andra resuser, visa på att något inte står rätt till. Att man subentionera ut domäner, är en marknadsföringskostnad, istället för att köpa annonser. Deras marknasföreningchef har väl haft ett direkt nummer till IDG.SE, ungerfär som när Robinson Emma, kan gråta ut i Expressen när hon har vunnit en lobotomering på bingolotto. Jag har mina sidor på mycket bättre webbhotell än loopia, till en lägre kostnad.. Att dom inte kör med samma bluff & båg fasoner som YREG eller FS DATA, är väl knappas en merit, utan bara något man förväntar sej av seriösa företag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|