![]() |
Okej, sämst var att ta i.
Men deras support verkar ha blivit markant sämre. Försöker få fram infon om dom tog emot ett fax jag skicka eller ej. Verkar vara omöjligt per telefon så nu har jag prövat maila, får se hur länge det tar. Någon annan här som har samma upplevelser ang. loopia? |
korrektion, loopia gjorde bra ifrån sig även nu ;)
kanske för jag postade på WN? ;) |
Jag har samma upplevelse som du måste jag nog erkänna. Stabiliteten är fortfarande kanon dock fast supporten sämre.
|
Jag vet inte om det är servern jag ligger på som är seg, men det tar evigheter att ladda enkla htmlsidor. FTPn kommer man in på varannan gång. Tyvär har Loopia blivit mycket sämre på senare tid.
Kan vara så att jag drar på tok för mycket bandbredd men det har jag ingen aning om eftersom statistiken bara funkar för en domän. Jag har minst 20 domäner på kontot. Jag har inte fått några klagomål dock. Torde ligga en bra bit över ynka 10Gig/mån. Kommer jag in på ftpn idag så flyttar jag iaf över några sidor till min egen server. |
Citat:
Kan du skicka pm till mig vilket telefonnummer du ringde från och ungefär när det var så kan jag kontrollera telefonväxelns loggar? Vi ska inte haft något problem med telefonväxeln under dagen och supportgruppen har hanterat samtal som vanligt. |
Citat:
Testa först och främst med exempelvis http://tools.pingdom.com/fpt/ för att se vad det är för något som fördröjer ditt svar. Om det verkligen är enkla htmlsidor som laddas långsamt skulle jag snarare misstänka att webbserverns hanteringskö är överbelastad. Troligtvis av någon annan kund på samma server. Vår support har möjlighet att kontrollera den saken om du skickar in en fråga via e-post till oss. Vi kommer också inom mycket kort tid att lägga om hela webbserverhanteringen i ett antal steg och förhoppningsvis kommer ovanstående problem helt försvinna när omläggningen är färdig. (Nej jag får inte lämna ut några detaljer om den nya lösningen.) |
Mmm mellan 12 och 28 sekunder för mina sidor på loopia, och då vart de slöaste avbrutna i testet.
Inga av mina andra sidor drar mer än 3.5sekunder, inte ens sidor på servrar i USA. Tar evigheter att tanka hem filerna från ftpn också. Ska dra iväg ett mail till er support senare. |
Kjette har rätt, testerna för tools.pingdom.com görs från en server i Dallas i USA. Så det ger en något förvrängd bild. Vi håller dock just nu på att ta fram flera servrar, bl.a. en i Sverige och några till runt om i världen. Allt för att bilden ska bli så rätt som möjligt.
Om man lägger upp checkar på våra vanliga tjänster så görs dem automatiskt från servrar runt om i världen, man kan senare filtrera på check ställe och kolla trender för responstid. |
Jag håller på att flytta över från sunkiga surftown till vad det verkar som ännu sunkigare loopia.
Laddtiden på surftown är lägre enligt pingdom tools,det var inte riktigt vad jag hade förväntat mig när jag beställde webhotell hos loopia. trött jag blir <_< |
...Och där dog det helt.. = Nere.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson