FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om inte annat har de ju löjligt lite utrymme. 100 / 200 MB.
Någon som vet om detta planeras att ändras eller ska man förbereda flytt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.loopia.se/newsletter/06/#toc2 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Mail sänt till Loopia angående en ev överbelastning....och jag väntar fortfarande på att 1 GB i utrymme ska införas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker Loopia som helhet fungerar OK.
Supporten har ganska bra tider och svarar ofta snabbt Webbpaketen är inte de bästa men dom fungerar DNS-hanteraren är i dagsläget den bästa på marknaden för .se domäner. Det som Loopia däremot brister kraftigt på är FAXEN. Jag vet inte hur många fax jag har skickat in som bara försvunnit. Det har inte hänt 1 eller 2 gånger, jag är nog uppe i 6-7 försvunna fax. Och det känns inte alls kul! Och när jag vid ett tillfälle kompletterade mina inskickade fax med ett rekommenderat brev till Loopia så fanns det ingen på Loopia som hade rättigheter att hämta ut brevet. FIXA FAXEN LOOPIA! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad är annars det bästa webhotellet i Sverige/övriga världen att välja? Hur är GoDaddy, många verkar byta till de?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tycker Loopia generellt fungerar bra, speciellt supporten per mail har alltid varit föredömlig i Sverige. En stor svaghet hos Loopia tycker jag är hur de hanterar domännamnsförnyelse. Stor risk att missa förnya domän där om man har många namn. Det baseras ju enbart på ett mail med faktura vilket är för lite i min mening. Lätt att mail försvinner under hanteringen
Jag rekommenderar 1) Inför val att domänen konstant förnyas som utländska registrarer alltid har. 2) Införa att man kan se skickade, obetalda och betalda fakturor om man är inloggad. Detta är också något som vanligt förekommer på andra tjänster. 3) Införa månadsfakturering. Loopia har för vår del tagit över efter gamla IIS som mest tidskrävande jobb. Inte kul om man får ett mail om dagen med en faktura. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har haft Loopia hur länge som helst och av någon anledning flyttar jag inte mina grejer, så antagligen är dom tillräckligt bra.
Dock lite instabila och laddtiderna varierar massor, svårigheter med fakturering och överlåtelser, mySQL-server/webbserver som startar om flera gånger per dag etc etc... Men det är ju i en sådan prisklass att man får böja sig fram och bita i kudden då och då, eller flytta till egen server. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
LoopiaDNS: "Mitt Loopiakonto" > "Aktuella fakturor" = obetalda fakturor "Mitt Loopiakonto" > "Historiska fakturor" = betalda fakturor Loopia Kundzon: "Fakturor" > "Aktuella Fakturor" = obetalda fakturor "Fakturor" > "Historia" = betalda fakturor |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kanonbra, hade missat detta !
Finns det några funderingar angående (1) och (3) ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Varför inte införa möjlighet att säga upp konton via kundzonen om fax tydligen inte fungerar?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|