FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ingen som har erfarenheter av Nordisk Mobiltelefon?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
webmail för att port 25 är spärrad... varför inte köra med deras mailserver istället? o.O
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag sitter i Växjö med Telenors mobila "bredband". Här är det inte så mycket att hurra för när det går i "2g".
Så att binda sig 24 månader för den här hastigheten är inget att hänga i julgranen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har två stycken mobila bredband från tre.
Körde just TPtest på den anslutningen som har Turbo3G. Fick max 1,2mbit medel 1.0mbit och min 0.7. Funkar helt okej faktiskt, men den kopplar ner lite hur som helst lite då och då. Inte ofta men tillräckligt för att man ska irritera sig litegrann. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Grymt lockande att beställa ett från Tre.
Förbannade Telia har strulat i över en månad. Varav bredbandet varit avstängd i 2v+.. Mer fel kan de nog inte göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
grejen e bara att surftown inte svarar på mejl så jag vet inte om de har någon annan port... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
I princip alla bredbandsleverantörer erbjuder dig att skicka mail via deras egna SMTP-relayserver. Jag kan inte alla i huvudet men det går att finna dem på respektive leverantörs hemsida. Tre har till exempel smtp.tre.se som går att använda via port 25, telenor har smtp.euromail.se om man använder deras trådlösa internet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Måste man använda deras modem?
Går det att dela på ett abonnemang med någon annan? Säg att man installerar samma mjukvara på två laptops, funkar det fortfarande? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Wojt
ja.. det är ju bara ett modem.. du kan använda modemet i vilken dator som helst som stödjer USB modem Vi har t.om kört delat internet via ett trådlöst bredband (gick inte fort ska jag säga) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|