FAQ |
Kalender |
![]() |
#61 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Turbo-3G byggs för närvarande i storstäder och semesterområden och ger dig upp till 7,2 Mbit/s. Tom. årsskiftet 2007-12-31 bjuder vi på full bandbredd där täckning finns, dvs upp till 7,2 Mbit/s i 3G-nätet och upp till 54 Mbit/s i surfzonerna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nu när jag flyttat närmare centrum har mitt Tre bredband ökat från ett max på 200k/s till 300k/s wohooo...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
jag sitter på ett telenor mobilt bredband som huvud-uppkoppling eftersom jag inte kan få annat trots att jag bor 2km från karlskrona.. har ungefär 35kb/s ner och 10kb/s upp..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
|||
Medlem
|
Har testat tre's turbo-3G i Malmö på 2 ställen, vid södervärn fick jag som bäst runt 3+Mbit, snittet stannade vid ~1.5 Mbit. Vid kronprinsen blev det dock aldrig mer än 300Kbit. Latencyn låg oftast runt 120-200ms, så ssh och liknande funkade okej.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har Tele2s variant och det har fungerat hyfsat på XP och Mac OS X, men i Vista går det så långsamt!!
Jag har uppdaterat modemet och verkligen letat efter andra alternativ... På min XP kopplar modemet upp sig på (den i allra högsta grad teoretiska hastigheten) 7,2 mBit efter uppgraderingen. Men på Vistamaskinen laddar den fortfarande sidor med ca. 3-4 k/sek. Det är lite i långsammaste laget för att det ska vara acceptabelt. Ni som kör Tele2 + Vista, vad gör ni för utom att uppgradera modemet? (Samt att bo i ett område med vettig antenn...?) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|