FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Telenor 3G fungerar bra överallt jag provat det på hittills. Nu roamar jag där jag sitter i Västmanlands djupa skogar över midsommarhelgen. Roamingen förklarades med att man har samarbetsavtal med Tre och nyttjar deras 3G-nät där man inte har egna master och tvärtom. Det fungerar i vilket fall klockrent.
Jag kör bara vanliga 3G just nu och för normal surfning tycker jag det duger. Man får vänta lite på bilder etc, men.... Det fungerar. Det trista med 3G är ju att det blir äckligt dyrt om man trampar iväg utomlands och fortsätter surfa. Räknade nyss ut att det skulle kosta 50000 spänn (ja, femtio tusen) om jag hade nyttjat 3G i stället för lokalt trådlöst nätverk på hotellet i Estland för ett par veckor sedan... Kul...
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tele2/Comviq tar väl 100 kronor per MB om man är utomnalds har jag för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag ska inte klandra personalen i kundtjänsten för när personal inte känner till saker som de ska känna till så är det 90 procent chefer och ledningens fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
bump
Hur ljuder tongången idag ang operatörerna? Sparkar Tre fortfarande rumpa på sina konkurenter? Går det köpa loss usb-modemen till bättre pris än i operatörernas egna butiker osv osv. Tacksam för svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Telia lanserade ju fri trafik för 199kr/mån i augusti.
(förlåt att länken pajjar layouten) http://www.telia.se/foretag/katalog/...obiltbredband/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tre och Telenor blir ju ungefär samma sak och vad jag förstår fungerar det mycket bättre än Telias och Tele2s gemensamma nät.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte läst men IDG kom upp med en artikel i ämnet tidigare idag som kanske kan vara intressant för den som ska skaffa mobilt bredband - http://www.idg.se/2.1085/1.119710
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Tackar för länken elofsson.
Nordisk Mobiltelefon ser ut att ha något på gång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Administratör
|
Tre har ju 50% rabatt på sin månadsavgift de 6 första månaderna för sitt mobila internet just nu...
En vän till mig har den, och är jättenöjd. Skall beställa en sådan på tisdag tror jag.
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
vad du än gör INTE TELENOR! jag har suttit med det sen i maj på olika ställen här i blekinge. jag bor i karlskrona innerstad där telenor har huvudkontoret och hemma har jag 40kb ner och 20kb upp. ibland om jag har datorn i fönstret och tur kan jag få 47kb ner. dessutom tvingas du surfa genom proxy vilket iallafall inte jag vill.. port 25 är blockerad så du måste använda webmail. enda anledningen till att jag valde det är att jag kör linux och nån snubbe i butiken hjälpte mej utveckla driver....tele2 och telia visste inte vad linux var och 3 sa att dem inte stödde det.
slutsats: har du linux är valet klart. annars 3 tele2 eller telia. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|