FAQ |
Kalender |
Visa resultat för omröstning: No question avaiable to import. | |||
Moderata Samlingspartiet |
![]() ![]() ![]() ![]() |
47 | 50.00% |
Centerpartiet |
1 | 1.06% |
Folkpartiet liberalerna |
7 | 7.45% |
Kristdemokraterna |
2 | 2.13% |
Socialdemokraterna |
15 | 15.96% |
Vänsterpartiet |
5 | 5.32% |
Miljöpartiet de gröna |
4 | 4.26% |
Junilistan |
5 | 5.32% |
Sverigedemokraterna |
6 | 6.38% |
Annat (kommentera) |
2 | 2.13% |
Antal röster: 94. Du får inte rösta i den här omröstningen |
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är ju, som säkert flera av er känner till, val den 17 september i år. Nyfiken som jag är vill jag se hur det ligger till hos WN just nu. Skapade en liknade tråd förra året där Moderaterna vann med 53%.
Blir intressant att se om siffrorna är samma den här gången eller om folk har ändrat sig. Som sagt: Om det hade varit val idag, vilket parti skulle du röstat på då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle röst på M men utan tveka är den bästa politikerna i Sverige lars ohly (nej inget skämt). Den mannen lever som han lär, jämfört med hans kollegor i riksdagen som kan klassas som tjuvar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Jag har tur att jag slipper bekymra mig om detta för denna gången.
Men nog skall jag gå och ta freebees när valkampanjerna kör igång.
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ser ut som M har en majoritet bland folk som jobbar privat eller inom IT
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Guest
|
Man behöver inte vara statsvetare för lista ut vilket politiskt styre som gynnar företagare bäst, och här finns det mest företagare därför leder M denna omröstning.
Om du vill veta mer om respektive parti är det enklast att du besöker deras resp webbplats .. annars blir det lätt en massa pajkastning här åt alla möjliga håll.. |
||
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men med moderaternas politik kommer det att bli större inkomstklyftor, och en stor del av befolkningen kommer att ha mindre pengar att spendera vilket kommer att drabba företagen i slutändan. Varje krona som betalas ut till arbetslösa/sjukskrivna går i slutänden till företagen/staten. Om man minskar den disponibla inkomsten för den grupp som redan har svårast att konsumera och ökar den för de som har det bra ställt kommer det att leda till minskad konsumtion. Dels för de som får mindre pengar, men också bland de som har arbete kommer konsumtionen antagligen att minska då dessa börjar spara mer för att kunna klara sig vid en eventuell arbetslöshet/sjukdom. Och minskar konsumtionen så drabbar det företagen, som måste dra ner på personalen -> ännu fler arbetslösa -> ännu mindre konsumtion -> osv.... Och då det redan nu är väldigt många sökande på de flesta utannonsera tjänster så lär inte sänkta bidragsnivåer inte minska arbetslösheten heller, utan kommer bara att leda till ökade kostnader för företagen vid rekrytering. PS. Konstigt att M inte har föreslagit att man ska ta bort riksdagspensionerna, men det skulle iof. drabba dom själva DS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lite skrämmande att Sverigedemokraterna är tredje största parti
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Troligtvis är det mer en fråga om hur de olika partierna lyckats profilera sig politiskt, totalt sätt. Sedan vill jag anmäla en liten avvikande uppfattning om vilken politik som gynnar företag mest. Beror till viss del på storleken på företag. Exempel en sänkning av arbetsgivaravgifterna gynnar större företag mer än mindre företag, åtminstone när detta kopplas till ett ökat ansvar för sjukförsäkringen för företagare. Miljöpartiet är på den andra sidan (S-V-MP) det parti som mest vill gynna och stödja småföretagare. En del av deras åsikter är synnerligen förmånliga för mindre företag. Vänsterpartiet har även de ett program för att stödja småföretagare. Men; frågan man skall ställa sig inför valet är: Efter åren med S+MP-V har vi fått det så bra i landet att det vore dumt att ge någon annan chansen? Edit: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
När dessa människor får sina pengar, så går en stor del av dessa pengar ut från landet. För att Sverige över huvudtaget ska kunna överleva krävs det att Sveriges export-industri fortsätter i samma takt som idag om inte bättre. Men för dessa företag är det ju mer intressant att flytta än att stanna. Det skulle även gynna Sverige på flera tiotals års sikt om man fick känna på fattigdom. Man skulle få en annan syn på saker och ting i Sverige som man saknar idag! Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|